سرویس: غیر تولیدی 16:36 - سه شنبه 04 آذر 1399

سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس مواد مصوب در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی و طراحی یک رآکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه با لحاظ شرایط کرونایی و محدودیت‌ها تشکیل شد و رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مسئولانی از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این نشست حضور داشتند، افزود: کلیات این طرح و سه ماده در جلسات قبل تصویب شده بود و امروز 2 ماده دیگر از این طرح به تصویب رسید، رسیدگی به سایر بندها در جلسات آتی ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: بر اساس ماده چهار مصوب این طرح در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی شد و طبق ماده پنج مصوب، سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت موظف شد تا نسبت به طراحی یک راکتور 40 مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب اقدام کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.