سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:32 - دوشنبه 03 آذر 1399

پرداخت وام 30 تا 50 میلیون تومانی به سربازان ماهر+جزئیات

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل از ایجاد باشگاه ماهرسان و پرداخت وام‌های 30 تا 50 میلیون تومانی برای اشتغال، ازدواج و خرید لوازم خانگی به سربازان ماهر منقضی خدمت خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، با اعلام خبر ایجاد باشگاه ماهرسان و پرداخت وام به سربازان ماهر منقضی خدمت اظهار داشت: از آنجا که مقرر است که تا پایان سال 1401 تمام سربازان آموزش تخصصی و مهارت‌آموزی دیده و 30 درصد از آنها به شغل برسد، سامانه ماهرسان تشکیل شد که بانک انصار با توجه به اهمیت موضوع آن را به حالت باشگاه ماهرسان طراحی و راه‌اندازی کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان ستادکل تصریح کرد: همه سربازان منقضی خدمت از سال 97 تا 30 شهریور 99 می‌توانند عضو باشگاه ماهرسان شوند؛ به سربازان عضو این باشگاه وام‌های 30 تا 50 میلیون تومانی برای اشتغال، ازدواج و خرید لوازم خانه داده می‌شود.

سردار کمالی با بیان این مطلب که از پایان آذر ماه 99 این سامانه بروزرسانی شده و هر سربازی که ترخیص می‌شود می‌تواند با کدملی عضو باشگاه ماهرسان شود، اظهار داشت: صندوق مهارت‌آموزی نیز زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تأسیس می‌شود.

وی با تأکید بر تقویت مهارت‌آموزی در شرایط کرونا از راه‌اندازی آموزش در محیط واقعی کار خبر داد و گفت: تا پایان سال 15 هزار کارگاه نیروهای مسلح باید در سامانه وزارت کار ثبت شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری سرباز در جوار پادگان‌ها با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد نخبگان فعلا به صورت آزمایشی در تهران راه‌اندازی شده و در مراحل بعدی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.