سرویس: اجتماعی 23:00 - شنبه 01 آذر 1399

نظارت بر اصناف با کمک نیروهای مردمی جان تازه می‌گیرد

جانشین دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از ناظرین سلامت مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده داشتند گفت: این نیروها روزانه گزارش‌های رعایت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطوح محلات اصفهان می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ جواد محمدی فشارکی پیش از ظهر امروز در دیدار با جانشین مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان در خصوص امضاء تفاهم نامه برای همکاری جهت مبارزه با ویروس کوید ۱۹ اظهار کرد: در بحث بازرسی اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت به‌طور جدی صورت می‌گیرد.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان افزود: سلامت مردم در اولویت ما قرار دارد؛ در بازرسی‌ها به علت تغییرات لحظه‌ای و نواسانات بازار نظارت‌ها بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکسری چک لیست وجود دارد که در اختیار بازرس قرار می‌گیرد، افزود: این چک لیست مربوط به واحدهای صنفی است که مجاز به فعالیت هستند و اگر این چک لیست پر شود و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود واحد صنفی پلمب می‌شود؛ همچنین سامانه به نام سامانه رصد راه اندازی شده است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به واحدهای صنفی نمره دهند.

محمدی فشارکی افزود: اتحادیه‌های صنفی تعامل بسیار خوبی با ما دارند و بازرسان خود را به کمک ما فرستادند و ما هم برای اینکه اتحادیه بداند نیرویی که به ما معرفی کرده چند روز آمده است زمان ورود و خروج نیروها ثبت شده و در پایان طرح به اتحادیه اعلام می‌‌کنیم.

  مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان بیان داشت: افرادی که حضور به موقع و مرتب داشته باشند درپایان به عنوان بازرس افتخاری شروع به فعالیت می‌کنند و کارت بازرس برایشان صادر می‌شود.

همچنین در این جلسه حمیدرضا صادق‌زاده نیز اظهار کرد: بناست با امضای تفاهم نامه بین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و بازرسی اصناف استان روند قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تسریع یابد.

جانشین دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از ناظرین سلامت مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده داشتند گفت: این ۱۵۰ نیرو کارت دانشگاه علوم پزشکی را دریافت کرده‌اند و روزانه گزارش‌های رعایت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطوح محلات اصفهان می‌دهند.

وی افزود: نیروهای این مجمع از مهرماه تا کنون نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن متبرکه و همچنین مغازه‌های اطراف این امکان را با همکاری معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‌اند.

صادق‌زاده بیان داشت:  نظارت بازرسین سلامت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و همچنین در بهارستان، فلاورجان، سپاهانشهر و بخش‌های شرقی شهرستان اصفهان صورت می‌گیرد.

جانشین دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطر نشان کرد: درحال حاضر این ۱۵۰ نیرو را در اختیار بازرسی اصناف قرار دادیم تا در بحث نظارت و بازرسی عملکرد صنوف فعالیت خود را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.