سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 01:18 - جمعه 16 خرداد 1393

پدر شهید احمدی روشن در گفتگو با اصفهان شرق:

عبادت و کار دو بال صعود مصطفی تا مرز رسیدن به خدا بود

پدر شهید احمدی روشن گفت: غنی سازی اورانیم تحقق شعار ما میتوانیم مقام معظم رهبری بود که سند افتخار ایران و شهادت دانشمندان هسته ای را رقم زد.

به گزارش اصفهان شرق: همزمان با 15 خرداد و گرامیداشت شهدای شهر سجزی با خبر شدیم که پدر شهید هسته ای کشور به این شهر خواهد آمد.

پدر شهیدی که ارتقاء دهنده ی سانتریفوژ نطنز در شرایط تحریم کشور ایران شد.

پدر مردی که ابعاد ولایتمداریش در عمل به ثبت رسید و نگارش افتخارات او در تاریخ ایران وی را نگینی در علم هسته ای کشور کرد که چشم دشمنان از درخشش او کور شد.
در این جهت گفتگویی با حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن داشتیم تا بتوانیم احساس پدر شهید هسته ای را در پیچ و خم میز مذاکرات جویا شویم.

اصفهان شرق: اصولا افرادی که سعادت شهادت پیدا می کنند، دارای ابعاد رفتاری خاصی از ابتدای کودکی تا جوانی می باشند. شهید احمدی روشن از نگاه پدر چگونه تجلی پیدا می کند؟

سال 57 در همدان متولد شد و در تاریخ 21 دی ماه سال 90 آسمانی شد. دوران تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان در همدان به پایان رساند و با شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه ی خوب پذیرفته و تحصیلات خود را با پشتکار علمی بالا ادامه داد. یکی از ویژگی های بارز این شهید در دوران دانشجویی اتفاق افتاد که افق فکری مصطفی را مشخص کرد. اختراع سوخت موشک و اثر بخشی آن از جمله اختراعات مصطفی بود و زمانی که علت این اختراع را از وی پرسیدند به دانشجویان این مطلب را گفته بود که مردم مظلوم فلسطین در حصر رژیم صهیونیست و شرایط سخت به سر می برند و می بایست به آنها آموخت که بتوانند از آنچه در دسترس آنهاست استفاده و سوخت تولید کنند.

اصفهان شرق: شعار ما می توانیم در عرصه های هسته ای نمود بالایی پیدا کرد، مصطفی در تحقق این شعار چه اقدامی انجام داد؟

پسرم در سایت هسته ای نطنز شروع به کار کرد. در جریان تعلیق غنی سازی در سال 82 مصطفی قصد ترک از سایت را داشت که به تاکید من استعفا نداد و در دولت نهم و دهم و باز شدن سایت نطنز به تاکید مقام معظم رهبری و تحقق شعار ما می توانیم شروع به کار غنی سازی اورانیم توسط اکیپ 4 تا 5 نفری کردند و به لطف خدا وند موفق شدند و سند افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آوردند که همین باعث شد شهادت مصطفی در این زمینه رقم بخورد. قابل ذکر است آن زمان در سمت معادن بازرگانی سایت نطنز افتخار ارتقاء 19 هزار دستگاه سانتریفوژ را از 5 هزار پیدا کرد.

اصفهان شرق: شهدای هسته ای و نگرش عمیق آنها در پیشرفت و خود کفایی زمینه ی شهرت ایران شد، توقع شما از تیم مذاکره کننده هسته ای چیست؟
مقام معظم رهبری مساله ی هسته ای را برای همه ی ما حل کردند و آن زمانی بود که در پاسخ به نامه ی رییس جمهور و اشاره به توافق ژنو فرمودند: آن چه که در رابطه با انرژی هسته ای مرهون داشته اید مورد رضایت من می باشد و مشاهده کردیم که متاسفانه توافق ژنو چیزی متفاوت از ارائه ابتدایی بود که مورد نقد واقع شد.
امام خامنه ای خط قرمزهایی را در رابطه با مذاکرات مطرح کردند و زما نی که تیم مذاکره کننده در این رابطه وارد مذاکره شدند مورد پسند بیگانگان قرار نگرفت و باز گشتند.
به فرموده ی رهبر که به مذاکرات خوشبین نبودند ما هم اعلام می کنیم که هیچ کس خوشبین نیست زیرا دشمن را می شناسیم که به قصد دوستی وارد مذاکره نخواهد شد. امام راحل بارها فرمودند: استکبار جهانی و آمریکا مانند سگ هار است که اگر در مقابلش بایستیم عقب نشینی و اگر عقب نشینی کنیم پشت سرمان می آید لیکن مذاکرات می بایست ادامه یابد تا واقعیت امر مشخص شود و همه بدانند قصد دشمنان از این مذاکره چیز دیگری می باشد.
توقع ما از تیم مذاکره کننده این است که موضوع و موقیعت مردم ایران اسلامی را درنظر داشته باشند و با حمایت از مردم و حفظ خطوط قرمز وارد مذاکره شوند.

اصفهان شرق: حضور خانواده ی شهدای هسته ای بعد از مذاکرات ژنو و باز گشت وزیر امور خارجه کشور به چه منظوری صورت گرفت؟

ما در آن روز حضور نداشتیم اما احساس این بود که آن نتیجه ای که در مذاکرات به سرانجام رسید ه به صلاح کشور و خوب است چون نتیجه مشخص نبود.
عدم حضور ما به دلیل مشخص نبودن نتیجه بود زیرا ذات استکبار جهانی خصوصا آمریکا که کمر به قتل این انقلاب بسته بود برای ما مشخص نبوده و اقدام دشمن این است که موضوعی که به نفع ما بود به دست ما نمی دهد و می خواهند خود از مذاکرات نفع ببرند که در این اقدام دشمن، رضایت خدا، مردم و ملت ایران در آن نیست. اگر ما شرکت می کردیم مهر تاییدی بر کاری بود که نتیجه اش به مرور مشخص شد.

Vater-Mark444

اصفهان شرق: میانبرهای شهادت مصطفی احمدی روشن چه بود؟

زحماتی که برای به نتیجه رسیدن انرژی هسته ای کشیده شد، ارتقاء صنعت هسته ای ایران از 5 هزار دستگاه سانتریفوژ به 19 هزار دستگاه که امری بی بدیل بود از میانبرهای شهادت مصطفی بود. پیشرفت هسته ای زمانی انجام شد که حتی یک عدد پیچ و مهره بر اثر تحریم استکبار وارد کشور نشده بود و این از جمله اموری می شود که استکبار جهانی را متحیر و ناراحت می کند.

اصفهان شرق: ابعاد و ویژگی ولایت مداری شهید احمدی روشن به خوبی در خاطرات این شهید مشهود بود نظر خود را به عنوان پدر مصطفی بازگو کنید؟

مصطفی و دیگر شهدای هسته ای ولایت مداری خود را با تلاش در زمینه ی هسته ای در عمل ثابت کردند، یعنی منویات رهبر انقلاب را در نظر گرفته تا رضایت خداوند و مقام معظم رهبری را در آفرینش حماسه ی هسته ای در بر گیرد و استکبار جهانی در این موقعیت سر خم کند.

اصفهان شرق: چه عاملی سبب شد تا مسیر پسر شما تا این اندازه روشن شود؟

قشر جوان جامعه مخصوصا دانشجویان و دانشمندان احساس کردند که اگر جبهه های حق علیه باطل تعطیل شد و به قول معروف در باغ شهادت بسته شد، روزنه ای به این باغ در راه علم و کشور گشوده گشت. قشر دانشجو احساس کرد که این یک جبهه ی حساس است و هنوز علم از دست آخرین شهید هسته ای نیفتاده بود که چندین هزار دانشجو از سراسر کشور اعلام آمادگی نمودند و این روشن ترین مسیر در رابطه با شهدای هسته ای است.

اصفهان شرق: ابعاد عبادی- رفتاری شهید احمدی روشن که نمونه ی بارز شاخصه های رفتاری او شد چه بود؟

اعتقاد وافر به نماز اول وقت و خدمت به خلق خدا از ویژگی های رفتاری بر جسته در وجود مصطفی بود. خدمت به مردم برای رضای خدا را وظیفه ی شرعی می دانست که لحظه ای فراموش نکرد،عبادت و کار دو بال صعود جهت رسیدن به خدا در فرزندم مصطفی شد.

اصفهان شرق: به عنوان سوال پایانی وظیفه ی احمدی روشن های این زمان چیست؟

احمدی روشن های جدید می بایست بصیرت و ولایتمدارباشند، ادامه دادن درس و دانش و ماندن در مسیر شهدای هسته ای سرافرازی ایران اسلامی را سبب می سازد.جوانان بدانند که گوش به حرف دشمنان داخل و خارج ندهند. دشمنان داخلی آنهایی هستند که برای شکم از مناعت طبع و جایگاه می گذرند و دشمنان خارجی کسانی هستند که پیشرفت دین و مملکت ما را نمی خواهند.
جوانان امروز جهت سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “عبادت و کار دو بال صعود مصطفی تا مرز رسیدن به خدا بود”

  1. محمد احمدی گفت:

    ای کاش پدر شهید نظرشون را در رابطه با رییس جمهور بیان کرده بودنند…..موج دلواپس یادتون رفت

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.