سرویس: اخبار شهرستان 21:28 - شنبه 01 آذر 1399

در بخشداری جرقویه علیا برگزار شد؛

 برگزاری کارگروه مهر و میراث در شهر حسن آباد/تصاویر

اولین جلسه مهر و میراث با حضور بخشدار، دوستداران بخش گردشگری و طبعت در جهت شناسایی سرمایه‌گذاران و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری روستا‌ها و احیای بافت‌های سنتی، ارتقاء فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تقویت و توسعه هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی و… در شهر حسن آباد برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اولین جلسه مهر و میراث با حضور بخشدار، دوستداران بخش گردشگری و طبعت در جهت شناسایی سرمایه‌گذاران و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری روستا‌ها و احیای بافت‌های سنتی، ارتقاء فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تقویت و توسعه هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی و… در شهر حسن آباد برگزار شد.

در این جلسه  حضار در زمینه بررسی ظرفیت‌های موجود و ایجاد توسعه پایدار و تحول در زمینه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در بخش جرقویه علیا بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه مهندس یار محمدی یکی از فعالان گردشگری شهرستان اصفهان با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در منطقه کویری گفت: یکی ازدلایلی که باعث شده صنعت گردشگری در منطقه جرقویه علیا توسعه چشمگیری نداشته باشد نبود متولی قانونی در این بخش است به همین دلیل هر فردی در این زمینه اظهار نظر می کند.

وی در ادامه با اشاره به قوانین گردشگری افزود: هر گردشگری وقتی وارد منطقه ای می شود باید طبق آداب و رسوم آن منطقه رفتار کند در غیر این صورت با واکنش مردم روبرو خواهد شد و برای آگاه کردن گردشگر قبل از ورود به منطقه باید اقداماتی را انجام داد.

مهندس یار محمدی در ادامه افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم این است که متولی قانونی  این صنعت  در منطقه باید اطلاعاتی را از آداب و رسوم و آیین های منطقه در اختیار گردشگر قرار دهد و وی را آگاه سازد تا از اقدامات غیر معقول در محله یا منطقه جلوگیری شود.

وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد کارگروه مهر و میراث و دعوت از پیشکسوتان این صنعت بتوان این موضوع را در منطقه حل کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.