سرویس: غیر تولیدی 15:15 - جمعه 30 آبان 1399

نکته‌های طلایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند

موفقیت چیزی نیست که بتوان آن را در یک شب به دست آورد و باید برای آن زحمت کشید و قدم‌های استواری در مسیر آن برداشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ برخی از افراد با فکر کردن به موفقیت فقط ثروت را در ذهن خود می‌آورند و بعضی‌ها هم کسب قدرت را موفقیت می‌دانند، اما در این میان، کسانی هم هستند که به دنبال تأثیر گذاشتن روی دنیا هستند که همه این طرز فکر‌ها درباره موفقیت معتبر هستند و می‌توان گفت موفقیت مفهومی است که برای هر فردی معنای متفاوتی دارد.

اگرچه مهم نیست که موفقیت از نظر شما چه معنایی دارد، اما راه رسیدن به آن هم چندان آسان نیست که کتاب‌ها و راهنما‌های بیشماری برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، ولی این مقوله، کاملا شخصی و منحصر به فرد است بنابراین، پیروی از توصیه‌های یک فرد در طول مسیر رسیدن به اهداف در زندگی می‌تواند مفید باشد.

با در نظر گرفتن این نکته و با توجه به توصیه‌های بسیاری که در جهان درباره موفقیت وجود دارد، به نظر می‌رسد آن دسته از ایده‌هایی که به گونه‌ای متفاوت از موفقیت را توصیف می‌کنند، می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به آن باشد.

در ادامه فهرستی از نکات طلایی و بهترین توصیه‌های برخی از افراد موفق را جمع‌آوری کرده‌ایم تا برای رسیدن به موفقیت، بهترین راه‌ها را به ذهن خود بسپارید.

بزرگ فکر کنید

هنرمندان معدودی به اندازه میکل‌آنژ (مایکل‌آنجلو) تأثیرگذار هستند، اما امروز، قرن‌ها پس از مرگ او، هنوز کارش الهام‌بخش است و ارتباط خاصی با افراد برقرار می‌کند و کار‌های این هنرمند معروف، شهرت جهانی دارند، ولی پیش خود فکر کنید که او تصمیم می‌گرفت یک هنرمند نباشد.

نکته‌های طلایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند

یک هنرمند موفق بودن همیشه با سختی بسیار زیادی همراه بوده است پس تصور کنید که میکل‌آنژ تصمیم می‌گرفت جاه‌طلبی خودش را به خاطر رسیدن به هدفی آسان‌تر کنار می‌گذاشت.

اغلب اوقات، مردم تصمیم می‌گرفتند که رویا‌های خود را برای رسیدن به اهدافی واقع‌گرایانه‌تر و آسان‌تر کنار بگذارند، اما میکل‌آنژ به ما می‌آموزد که برای رسیدن اهداف خود بلندپرواز باشیم و خطر کنار گذاشتن رویا‌های خود را بدانیم.

کاری را که دوست دارید پیدا کنید و آن را انجام دهید

اُپرا وینفری در این باره می‌گوید: اگر کارتان را انجام دهید و در قبال آن حقوقی دریافت نکنید، می‌فهمید که در راه موفقیت هستید.

این نقل قول به خوبی می‌تواند به انسان یادآوری کند که در مورد کار خود فکر کنید. تصور کنید که شما تا جای ممکن در شغل فعلیتان موفق باشید و در نهایت، احتمالا خواهید دید که بسیار سخت کار می‌کنید و این شغل بیشتر وقت شما را خواهد گرفت.

اگر از شغلتان نفرت دارید، موفقیت در آن فقط به معنای پر کردن زندگیتان است و در عوض، می‌توانید روی کاری تمرکز کنید که به انجام آن علاقه دارید و وقتی به آنچه علاقه‌مند هستید پی بردید، انگیزه‌ای برای ادامه حرکت خود به سمت موفقیت پیدا می‌کنید که می‌تواند به معنای تحقق آرزو‌های شما باشد.

باید توجه کنید که حتی اگر در کارتان موفق هم نباشید، باز هم وقت خود را با کاری که دوست‌دارید انجام دهید، پر کرده‌اید و به عنوان مثال می‌توانید بسیاری از نوازندگان موفق سال‌ها از زندگی خود را صرف اجرا‌های بدون مزد کردند و تنها دلیل که مدام به نواختن ادامه داده‌اند، این بوده است که عاشق اجرا هستند.

تعادل بخشیدن به زندگی را یاد بگیرید

اغلب اوقات، مردم فکر می‌کنند که برای رسیدن به موفقیت، زندگی خود را به طور کامل برای هدفشان بگذارند بنابراین، اگر کسی فکر کند که شغلش او را به موفقیت می‌رساند، ممکن است ساعت‌های بیشماری در محل کار باشد و به سختی کار کند، اما این به قیمت استراحت، سلامتی و داشتن یک زندگی لذت‌بخش است و در نهایت، ممکن است که بسوزند و به هر حال، موفقیتی در کار خود نرسند.

اگر موفقیت برای کسی به عنوان داشتن یک موقعیت و زندگی اجتماعی قوی و داشتن جمعی از دوستان باشد، ممکن است شغل این افراد در معرض خطر قرار گیرد و تا جایی به هدف خود، اهمیت دهند که شغل خود را از دست دهند و در نهایت، نتوانند هزینه بیرون رفتن با دوستان خود را داشته باشند.

موفقیت در صورتی حاصل می‌شود که انسان بتواند بین زندگی کاری و زندگی اجتماعی خود تعادل ایجاد کند و بهتر است برای به دست آوردن این تعادل، به تعادل بین استراحت و کار یا کار و بازی فکر کنید.

نکته‌های طلایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند

از شکست نترسید

هنری فورد درباره شکست گفته است: «شکست فرصتی برای شروع دوباره، اما هوشمندانه‌تر است.»

توماس ادیسون با اختراع لامپ به همه گفت که این کار بزرگ نتیجه چند صد تلاش نا موفق بود و وقتی از او درباره چنین حسی سؤال شد او در جواب گفت: «من شکست نخوردم، بلکه صد‌ها راه برای اختراع لامپ یاد گرفتم.»

ادیسون هر شکست را به عنوان یک درس برای خود می‌دانست و از آن درس‌ها آموخت که چه راه‌هایی ممکن است نتیجه بخش نباشند و چه راه‌هایی ممکن است نتیجه مطلوب را برای کار او رقم بزنند بنابراین هر تلاش ناموفق، گام‌های اساسی در راه موفقیتش.

تسلیم شدن بعد از شکست خوردن یک کار آسان است، اما شاید آن شکست برای شما درس عبرت باشد پس به شکست‌های خود توجه ویژه کنید و آن‌ها را با دقت بررسی کنید تا یاد بگیرید که چگونه به موفقیت برسید.

ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.