سرویس: غیر تولیدی 07:22 - جمعه 30 آبان 1399

آیا مراقبین بیمار کرونایی در منزل هم باید قرنطینه شوند

موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با ضرورت انجام آزمایش و قرنطینه برای افرادی که در منزل از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، توضیح داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها ندارند و در منزل خود قرنطینه می‌شوند.

در این شرایط معمولاً اعضای خانواده به پرستاری و مراقبت از فرد بیمار می‌پردازند. این مراقبین باید بسیاری از تدابیر حفاظتی و پیشگیری‌کننده از ابتلاء به کووید ۱۹ را رعایت کنند.

اما آیا لازم است پس از اتمام دوره بیماری فرد مبتلا، آنها نیز آزمایش تشخیص بیماری بدهند یا قرنطینه شوند.

توصیه شده است همه اعضای خانواده که از بیماران در خانه مراقبت کرده یا در تماس نزدیک با وی بوده اند، از شروع علائم فرد بیمار تا ۱۴ روز بعد از آن، در خانه بمانند و مراقب علائم بیماری در خود باشند.

اگر این افراد، احساس بیماری کردند و علائمی شبیه کووید ۱۹ داشتند در صورت صلاحدید پزشک، آزمایش بدهند.

همچنین بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در صورت مراقبت از فرد مبتلا به این بیماری، لازم است حداقل به مدت دو هفته، افراد در خانه قرنطینه شوند و در صورت بروز هرگونه علامت آزمایش بدهند.

افرادی که از مبتلایان به کووید ۱۹ در منزل مراقبت و پرستاری می‌کنند، لازم است ضمن رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری برای مراقبت از فرد بیمار، حداقل تا ۱۴ روز قرنطینه شوند و در صورت مشاهده علائم بیماری با مراجعه به مراکز تعیین شده و بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک در صورت نیاز آزمایش دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.