اصفهان شرق

نیاز ضروری ۷۳۴ نفر از مجموعه شهرداری تهران به انسولین

کدخبر: 205901
1399/08/01 در ساعت 14:20

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره مشکل کمبود انسولین اظهارداشت:  در همه نقاط کشور هر اتفاقی که درباره مسائل دارویی رخ دهد، عوارض خود را به جا خواهد گذاشت. استرس برای بیماران دیابتی مضر است و وقتی گرفتار استرس دیگری برای تامین دارو می شوند روی نحوه درمانشان اثر منفی می‌گذارد.

وی تعداد کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران را که نیاز ضروری به انسولین دارند را ۷۳۴ نفر اعلام کرد و بیان داشت: این افراد انسولین خاصی را استفاده می کنند و نیاز ضرورری به آن دارند و سایر بیماران دیابتی مشکل کمتری دارند. بنابراین وزارت بهداشت باید به فکر چاره باشد تا واردات انسولین بهتر صورت بگیرد و از طرف دیگر در عرصه سیاست‌های بین‌المللی تحریم‌های ظالمانه در کشور ما باعث اجحاف در حق مردم شده و عوارضش را در تمام قسمت‌های زندگی افراد به جا گذاشته است.

 چوبینه با بیان اینکه با وجود تحریم‌کنندگان البته دولت و حاکمیت تحت فشار قرار می‌گیرند اما واقعیت امر این است که عارضه‌های سنگین آن متوجه ملت و مردم به ویژه افراد ضعیف می‌شود، ادامه داد: بیماران از ضعیف‌ترین افراد جامعه هستند که دسترسی به دارو برای‌شان سخت می‌شود. بنابراین هم از سیاستمداران کشور می‌خواهیم که به فکر راه چاره باشند و هم از مسئولان وزارت بهداشت و دست اندرکاران حوزه سلامت این انتظار وجود دارد که شرایط را برای رفع این کمبودها پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در ادامه به مبحث استفاده از پلاسما برای درمان کرونا در مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: پلاسمادرمانی بیماران کرونایی در بخش امور رفاهی شهرداری تهران آغاز شده و طرح ابداعی آنها بوده و شرکت شهر سالم نیز برای کمک کردن در این کار، فراخوانی برای آحاد مردمی که آنتی‌بادی در خونشان هست داده تا پلاسمای خونشان را در اختیار قرار دهند تا برای درمان استفاده شود.

وی به مشکل توزیع واکسن آنفولانزا اشاره کرد و گفت: در بحث واکسن آنفلوآنزا وزارت بهداشت به صورت شفاف مسأله را برای مردم تشریح نکرده و تب و تاب درخواست آنفولانزا در بدنه مردم شدت گرفت و از طرف دیگر کمبودها باعث شد که توزیع این واکسن با رعایت دستورالعمل‌های خاصی انجام شود.

وی اضافه کرد: کادر درمان درمانگاه‌های شهر سالم با ۱۹ مرکز درمانی و 5 پایگاه اورژانس، بخش مهمی از کادر درمان شهر تهران هستند که در مواجهه با بیماری‌اند. همچنین نقطه آخر و پر خطر بیماران کرونایی مرگشان است که کفن و دفن این افراد توسط کارکنان بهشت زهرا با رعایت همه تشریفات مربوط به کفن و دفن انجام می‌شود. علاوه بر این، بخش زیادی از کارگران شهرداری که در مواجهه با عفونت‌ها و جمع‌آوری زباله‌های بیماران عفونی هستند نیز بیش از بقیه افراد جامعه در معرض خطر هستند ولی در دستورالعمل تعیین اولویت‌ها برای تحویل واکسن آنفلوآنزا اسمی از کارکنان شهرداری آورده نشده است.

چوبینه در ادامه درباره موج سوم کرونا یادآور شد: باید به حال خودمان گریه کنیم که روزانه چندصد نفر از مردممان را از دست می‌دهیم؛ همه ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم و باید حق و حقوق شهروندی را به جا بیاوریم. در کنار آن اما وزارت بهداشت و دیگر مسئولان باید برای حفاظت از جان مردم اقدام عملیاتی انجام دهند و تنها با حرف و سخن مشکل حل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان با بیان اینکه آمار مبتلایان در بدنه شهرداری به نسبت جامعه افزایش چندانی پیدا نکرده است و طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیریت بحران در مجموع حدود دو هزار نفر از کارکنان شهرداری به کرونا مبتلا شدند، تاکید کرد: درمانگاه‌های شهر سالم، در رابطه با بیماران کرونایی و یا مشکوک، درمان سرپایی و حتی بعضی اوقات مشاوره تلفنی می‌دهند و اولویت این است که شهروندان به درمانگاه مراجعه نکنند.

انتهای پیام/