سرویس: غیر تولیدی 11:52 - دوشنبه 26 آبان 1399

میوه‌های پاییزی به بازارآمد اما قیمت پایین نیامد/ گوجه فرنگی هم‌چنان در اوج

میوه به رغم فراوانی بیش از اندازه قیمت‌های بسیار گرانی دارد و با وجود قول‌های مسؤولان قیمت‌ها پایین نمی‌آید؛ قیمت گوجه فرنگی هم که تولید مازاد در کشور دارد هم‌چنان در اوج است.

به گزارش اصفهان شرق؛ جدید ترین قیمت در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران حکایت از بالا بودن قیمت ها است که به رغم قول مسئولان برای کاهش همچنان قیمت ها در اوج است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان اعلام کرده بود که قیمت میوه ها با ورود میوه های پاییزه کاهش خواهد یافت اما با وجودی که بازار مملو از انواع میوه به ویژه میوه های پاییزه است و فراوانی موج می زند اما قیمت ها هم بسیار گران است.

ایران جزو کشورهای بزرگ در تولید میوه است سالانه 18 میلیون تن انواع میوه در این کشور تولید می شود که در 35 میوه جایگاه تولید اول تا دهم را داریم.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هم از کاهش قیمت گوجه فرنگی خبر داده بود که در روزهای اخیر سر به فلک کشیده بود.

معتمد با بیان اینکه از جنوب کشور گوجه فرنگی‌های درجه یک خریداری شده گفته بود قرار است این گوجه فرنگی‌ها در میادین میوه و تره بار توزیع و با قیمت هرکیلو ۱۱ هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

قیمت گوجه فرنگی اکنون در میدان مرکزی میوه و تره بار که محل عمده فروشی در نزدیکی اتوبان آزادگان است به قیمت کیلویی 13 هزار تومان به فروش می رود و زمانی که پای این محصول به مغازه های سطح شهر میرسد به 18 هزار تومان فروخته می شود.

 جدیدترین قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به این شرح است.

نباید فراموش کرد که این قیمت های عمده فروشی است و مغازه های سطح شهر طبق قانون 30 درصد باید روی این قیمت ها بکشند تا به دست مصرف کننده برسد اما اغلب بدون رعایت قانون و در سایه بی نظارتی تا 100 درصد هم افزایش قیمت می دهند.

قیمت ها در مغاز ها به حدی گران است که خارج ار توان خرید طبقه متوسط و به پایین جامعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.