سرویس: غیر تولیدی 15:42 - یکشنبه 25 آبان 1399

«ایرلو» در دیدار رئیس مجلس یمن:

اوضاع انسانی یمن دردناک است/ جامعه جهانی چشمانش را بسته است

حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا امروز یکشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ با محمد حسین العیدروس رئیس مجلس یمن و شماری از اعضای این مجلس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا امروز یکشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ با محمد حسین العیدروس رئیس مجلس یمن و شماری از اعضای این مجلس دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار، درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و راههای توسعه و تقویت آن بحث و تبادل نظر شد.

العیدروس در این دیدار به سفیر ایران و انتخابش به عنوان سفیر در صنعا، خوش آمد گفت و از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورهای محور مقاومت و مقابله با طرحهای استکبار جهانی تمجید کرد و گفت: حمله به یمن همه ملتهای آزاده از جمله کشورهای محور مقاومت را هدف قرار می دهد.

اعضای پارلمان صنعا هم ضمن خوشامد گویی به سفیر ایران، مراتب خرسندی خود را از این دیدار و تمایل خود برای برقراری روابط گسترده ابراز داشتند.

از سوی دیگر سفیر ایران در یمن هم ضمن ابلاغ پیام محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و ملت ایران به رئیس مجلس یمن و نمایندگان آن، بر تحکیم روابط تاریخی میان تهران و صنعا تاکید کرد و گفت: یمن سرنوشتش در دست خودش است و ایران مایل به برقراری روابط گسترده با یمن و تبادل تجارب در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و رسانه ای است.

حسن ایرلو در ادامه به اوضاع انسانی دردناکی که ملت یمن در نتیجه ادامه حملات ددمنشانه ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود و نیز محاصره اعمال شده از سوی ائتلاف ریاض علیه یمن، درسایه سکوت جامعه بین المللی و چشم پوشی آن از جنایات متوالی متجاوزان، تحمل می کنند، پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.