سرویس: غیر تولیدی 14:13 - دوشنبه 12 آبان 1399

تهران به حدود 4 هزار اتوبوس جدید نیاز دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پایتخت نیاز به 4 هزار اتوبوس جدید دارد، گفت: افزایش قیمت تاکسی نوسازی این ناوگان را با مشکل همراه کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا در حوزه حمل و نقل عمومی دولت، مردم و شهرداری‌ها در کنار یکدیگر کارها را پیش می‌برند و باید این موضوع به صورت کامل در کشور ما مدنظر باشد، البته تصور من به صورتی نیست که اراده بزرگی برای تحقق این هدف وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 جلسه و مکاتبه حضوری و غیرحضوری برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی داشته‌ایم تا سه مجموعه دولت، مردم و شهرداری‌ها در کنار هم در نظر گرفته شوند، گفت: امروز یکی از وعده‌های شهردار و اعضای شورای شهر در زمینه تأمین اتوبوس‌های نو برای پایتخت محقق شد البته با توجه به عقب‌ماندگی‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد نباید از این تعداد اتوبوس خوشحال شویم ولی به هر حالا این مسأله در شرایط کنونی هر چند بسیار طاقت‌فرسا و سخت بوده ولی بالاخره به ثمر نشسته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌مترو 120 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که تا بر اساس فهرست بهای امروز خود را تکمیل کند و اگر سالانه 5 هزار میلیارد تومان از فروش املاک بودجه و محل اوراق هزینه کنیم مدتی طول می‌کشد که این مسأله به سرانجام برسد ولی اگر همه با هم کمک کنیم و دولت پای کار آید اهداف زودتر به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی اعلام کرد: حدود 3 تا 4 هزار اتوبوس برای تهران نیاز داریم که 20 تا 30 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای آن لازم است و هر چند که باید قسمتی از هزینه‌ها برای شهروندان افزایش یابد اما به هر حال این موضوع هم پاسخگو نخواهد بود و دولت باید پای کار آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: مدیران ایران‌خودرو درخواست برای انعقاد قراردادهای جدید جهت تأمین اتوبوس دارند ما موافقیم ولی اگر قیمت‌های قبل را به ما بدهند قرارداد جدید را امضاء می‌کنیم باید تسهیلاتی از حوزه صنعت به حمل و نقل عمومی داده شود ولی متأسفانه نه تنها کمکی نمی‌شود بلکه دولت گاهی سختگیری‌ها را بیشتر می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: در تهران نیاز است که 40 هزار تاکسی نوسازی شود که برای پرداخت وام با دو بانک به تفاهم رسیدیم و تسهیلات را تا سقف 70 میلیون تومان در نظر گرفتیم ولی هنوز مهر توافق خشک نشده بود که قیمت تاکسی از 70 به 94 میلیون تومان و بعد به 125 میلیون تومان رسید لذا نه تنها کمکی صورت نگرفت بلکه راه‌ها سختگیرانه‌تر شد.

وی گفت: ولی علیرغم مشکلات برای نوسازی 2 هزار تاکسی  موفق شدیم  تا سفارش دهیم و از دولت می‌خواهیم سهمیه‌ای برای شهرداری تهران جهت تأمین تاکسی قائل شود تا بتوانیم این ناوگان را نوسازی کنیم. متأسفانه تهران در میان کلانشهرها مظلوم واقع شده و باید مشکلاتی این کلانشهر در حوزه حمل و نقل عمومی مرتفع شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.