سرویس: غیر تولیدی 15:32 - دوشنبه 12 آبان 1399

ابلاغ طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس

طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس از سوی وزیر آموزش ‌و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بر اساس­ برنامه‌های ابلاغی شورای عالی نماز ذیل برنامه بازطراحی و اجرای فعالیت‌های تربیتی توسعه و تقویت فرهنگ اقامه نماز از زیر نظام برنامه درسی برنامه ابلاغی سال 1399 و در آستانه برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد»، تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت آموزش ‌و پرورش است.

بر این اساس، از مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به‌عنوان رئیس شورای اقامه نماز استان انتظار می‌رود در تحقق هرچه بیشتر منویّات مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی با رعایت موارد زیر، همه تلاش و همت خود را مصروف دارند:

فعال‌سازی هیأت‌های اندیشه ورز مدارس و استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد در راستای دعوت به نماز و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز.

انتخاب امام جماعت توانمند، مجرب و مسلط به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در همه مدارس (اعم از روحانی یا همکار فرهنگی) برای تولید محتوا و انتقال و انتشار معارف دینی در گروه‌ها و کانال‌های کلاسی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد.

تعیین زنگ نماز در متن برنامه رسمی روزانه مدارس در تمامی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت 30 دقیقه در وضعیت سفید و اقدامات لازم و متناسب با شرایط موجود جهت توجه و اقامه نماز در منزل و عدم تداخل برنامه کلاسی با وقت نماز.

تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری و داوطلبانه همکاران و دانش‌آموزان در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در گروه‌های کلاسی در بستر شبکه شاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.