سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:45 - جمعه 23 آبان 1399

فوق تخصص گوش و جمجمه مطرح کرد؛

مشکلات رشته گوش و حلق و بینی در پاندمی کرونا

فوق تخصص گوش و قاعده جمجمه، در ارتباط با تهدیدات کرونا بر سلامت گوش، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی محمد اصغری، گفت: پاندمی کرونا فعالیت بیمارستان‌های آموزشی درمانی را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که کاهش تعداد بیماران که به خاطر ترس از کرونا کارهای درمانی خود را به تأخیر انداخته اند، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: با شیوع کرونا اساتید و دستیاران گروه پا به پای گروه‌های درگیر در ویزیت و درمان بیماران کرونایی فعالیت داشته اند که امیدواریم با فروکش پاندمی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گروه بتواند به مسیر جهشی خود ادامه یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: اولین پژوهش اپیدمیولوژیک، از نظر از دست رفتن بویایی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در گروه ما انجام شد و تاکنون بیش از ۵۰ ارجاع به مقاله منتشر شده ما در جهان انجام شده است.

این متخصص گوش و حلق و بینی، با عنوان این مطلب که کمبودی از نظر دانش و مهارت در این رشته وجود ندارد، گفت: در دسترس بودن تجهیزات و توان مالی بیماران، محدودیت ما برای ارائه بیشتر خدمات است. تجهیزات اتاق‌های عمل ما محدود است و با کمک خیرین که همیشه یاریگر ما بوده اند تهیه شده است، اما اگر روزی تجهیزات مشکلی پیدا کنند و خیری برای کمک نباشد، با بودجه‌های دولتی امکان جایگزینی آن را نداریم.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.