اصفهان شرق

افتتاح کنارگذر شرق اصفهان در هفته آینده/ اتصال 4 استان به خطوط ریلی کشور

کدخبر: 205656
1399/08/22 در ساعت 11:44

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از جاده بادرود کاشان، بابیان اینکه بعد از سال‌ها انتظار یکی از جاده‌هایی که مطالبه سنگین مردمی بود به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: مسیر مهم ترانزیتی کاشان به بادرود ۱۲ کیلومتر آن را افتتاح و ۸ کیلومتر باقی‌مانده تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در وزارت‌خانه با اراده‌ای که در دولت وجود دارد و تأکیداتی موجود در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش ظرفیت جاده‌ها برنامه خوبی اجرا می‌کنیم، افزود: تا پایان دولت حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وی مطرح کرد: تا پایان دولت دوازدهم بزرگراه‌های کشور را ۵۰ درصد افزایش می‌دهیم که از ۱۶ هزار کیلومتر به بالای ۲۳ هزار کیلومتر خواهیم رساند؛ آزادراه‌های کشور در اول دولت یازدهم ۲۱۰۰ کیلومتر بود که تا پایان دولت به ۳۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

اسلامی افزود: قطعه بسیار مهم و استراتژیک کریدور شمال جنوب آزادراه‌های کشور کنارگذر شرق اصفهان است که هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد و گشایش بزرگی خواهد بود که کمک می‌کند حداقل یک و نیم ساعت مسیر اصفهان به شیراز را برای ترافیک عبوری کاهش دهد و از این طریق صرفه‌جویی فراوانی در سوخت و زمان به وجود خواهد آورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، بحث توسعه راه‌ها و شبکه ریلی کشور با اهتمام ویژه دنبال شده، خاطرنشان کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری و الزاماتی که بوده راه‌آهن توسعه قدرتمندی پیدا کرده و حدود 50 در صد طول ریلی در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش پیداکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریمی که در کشور بوده و شرایط بودجه‌ای این عظمت کار که در توسعه راه‌ها و جاده‌ها صورت گرفته با دوره‌های قبل قابل‌مقایسه نیست و انشا الله با کمک همکارانم نهضت توسعه زیرساخت‌های ملی کشور قدرتمند دنبال شود.

اسلامی با اشاره به اینکه 4 استان چهارمحال بختیاری، اردبیل، خراسان شمالی و کردستان در سال جاری و سال آینده به خطوط ریلی کشور متصل خواهند شد، بیان داشت: کریدور مهم ریلی استراتژیک چابهار به زاهدان از پروژه‌های بزرگ و با کیفت کشور است که آن را در دست اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح اقدا ملی مسکن گفت: در ثبت نام صورت گرفته در  طرح اقدام ملی مسکن ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط بوده که تماماً تعیین تکلیف شدند؛ حدود ۱۳۵ هزار نفر مردم زمین‌هایشان را تحویل و یا در حال تحویل گرفتن هستند.

وی ادامه داد: پروژه‌های آن‌ها روی زمین‌ها آماده و در حال ساخت هستند و طبق برنامه با مشارکت بنیاد مسکن و با دستگاه کارگزاری که برای این کار تعین شده مدیرت می‌شوند.

اسلامی گفت: حدود ۲۶۵ هزار نفر از طریق مجتمع‌سازی به پروژه‌ها متصل می‌شود که تا به امروز ۱۰۰ هزار نفر پول به حسابی که از قبل افتتاح‌شده واریز کرده‌اند و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان مردم واریز وجه اولیه داشته‌اند تا بتوانند به پروژه اولیه معرفی و عقد قرارداد کنند که از مردم تقاضا دارم سریع‌تر حساب خودشان را در بانک‌ها افتتاح کنند و واریز وجه داشته باشند تا پروژه‌ها طبق زمان‌بندی پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن برای شهرهایی که تاکنون زمین آماده نشده بود خواهیم داشت، افزود: از یک فرایند به یک خط تولید واقعی برخوردار شدیم، تمام سعی ما این بوده خط تولید به‌صورت نهضت پایدار برقرار باشد.

انتهای پیام/فارس