سرویس: غیر تولیدی 21:08 - پنجشنبه 22 آبان 1399

وداع با نخستین شهید زن مدافع سلامت اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیکر پاک خدیجه صبوحی نخستین شهید زن مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی و اولین شهید مدافع سلامت مرکز بهداشت اصفهان تشییع شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آرش نجیمی  با اشاره به فوت یازدهمین شهید سلامت استان اصفهان اظهار داشت: خدیجه صبوحی در روز‌های پایانی خدمت ۳۰ ساله‌اش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در حین خدمت پس از حدود ۲۰ روز جدال با بیماری در بیمارستان الزهرا (س) درگذشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خدیجه صبوحی نخستین شهید زن مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی و اولین شهید مدافع سلامت مرکز بهداشت بود، افزود: پیکر شهیده صبوحی صبح امروز از  مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تشییع و سپس در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای هزار و ۶۹۶ بیمار در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل  مثبت شده که از این تعداد ۲۸۶ نفر بستری شدند.

نجیمی عنوان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به ۲ هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و ۲۱۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ابراز تأسف از اینکه که امروز یکی از بیشترین روزهای ابتلا  و حاد بیماری کرونا را در استان اصفهان تجربه کردیم، عنوان کرد: وضعیت استان اصفهان از هشدار هم گذشته و وارد شرایط بسیار بحرانی شده است، با این شرایط هیچ تغییر وضعیتی در روند ابتلا دیده نمی‌شود و هر روز نسبت به روز قبل افزایش تعداد موارد ابتلا را داریم و توانی برای کادر درمان و پرسنل نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر به همین صورت روز به روز بر تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند به طور قطع دچار مشکل می‌شویم، بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان با همان ظرفیت در حال خدمت‌رسانی هستند و با توجه به اینکه بیش از هزار و ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند اگر ۱۰۰ بیمار جدید دیگر به موارد بستری اضافه شوند، مجبور هستیم که بیمارستان‌های جدیدی را به صورت کامل به کرونا اختصاص دهیم.

نجیمی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که نیاز داریم یک تغییر اساسی دهیم، خاطرنشان کرد: این تعداد موارد بالای ابتلا نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌ها و محدودیت‌سازی‌ها نتیجه‌بخش نبوده است و باید تغییر اساسی در برنامه‌ها دهیم و نیاز به حداکثر محدودیت‌سازی‌ها و با جدیت وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان اصفهان دارای وضعیت قرمز و فوق بحرانی هستند، افزود: تردد در جامعه بسیار زیاد است و تغییری در تردد در جامعه نمی‌بینیم و باید تصمیمی گرفته شود که حجم تردد در جامعه کاهش پیدا کند و تا زمانی که این حجم تردد کاهش پیدا نکند، مسلماً با شیوع بالای این ویروس انتقال به راحتی انجام می‌شود و دائما با تعداد بالای بیمار روبه رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به یک تجدیدنظر اساسی در محدویت‌ها ی سراسری داریم، خاطرنشان کرد:

پیشنهادی رؤسای دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران بهترین پیشنهاد است و این پیشنهاد می‌تواند برای مناطقی که بیشتر درگیر این ویروس هستند، عملیاتی شود.

انتهای پیام/ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.