سرویس: غیر تولیدی 23:05 - پنجشنبه 22 آبان 1399

افتتاح 55 کیلومتر از مسیر آزادراه شرق اصفهان توسط رئیس‌جمهور

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: از 63 کیلومتر 55 کیلومتر از مسیر آزاد راه شرق اصفهان که بخش قابل توجهی از قطعات یک و دو در آزد راه شرق اصفهان است هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا صلواتی با بیان اینکه پروژه آزاد راه شرق اصفهان نزدیک به دو دهه بود که فعالیت اجرایی آن آغاز شده بود، اما سرعت مدنظر را نداشت، اظهار داشت: طی دو سال گذشته فعالیت‌ پروژه عملیاتی شد و از سال ۹۷- ۹۸ روی ریل اجرا قرار گرفت.

مجری طرح‌های زیر بنایی استان اصفهان افزود: در یکسال گذشته با پیگیری‌های استان اجرای پروژه سرعت گرفت و در مدت حدود ۹ ماه گذشته به میزان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و قطعات یک و دو به مرحله افتتاح رسید.

وی گفت: هفته آینده با حضور مجازی رئیس جمهور 55 کیلومتر از قطعات یک و دو قطعات کنارگذر شرق اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این مسیر از تقاطع آزادراه اصفهان به کاشان واقع در شهر نطنز به آزادراه شرق اصفهان تا تقاطع آزادراه با جاده فرودگاه اصفهان خواهد بود.

صلواتی با بیان اینکه در اجرای پروژه آزاد راه موارد ایمنی به صورت کامل لحاظ شده است و مطالعات زیرسازی و آسفالت و نوع استفاده از گاردریل و نیوجرسی قابل توجه است و یکی از آزاد راه‌های مطرح کشور در حوزه ایمنی و امنیت است؛ همچنین این آزادراه مبلمان شهری زیبایی در نوع خود دارد و پیش‌بینی احداث مجتمع‌های رفاهی و پد فرودگاهی و هلی کوپتر امدادی و سایر امکانت مورد نیاز دیده شده است که اعتبار پروژه ۷۰ درصد آن با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: هشت کیلومتر باقی مانده از قطعه دو در حدفاصل پل فرودگاه تا پل قهجاورستان نیز طی ماه‌های آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد و سپس طی یکسال آینده قطعه سوم که حدفاصل پل قهجاورستان تا سه راهی مبارکه- شهرضا – اصفهان است نیز به مرحله تکمیل و بهره برداری خواهد رسید.

صلواتی افزود: با افتتاح این آزاد راه بخش قابل توجهی از آن که در کریدور شمالی جنوبی کشور است تکمیل و برای مسافران دغدغه سفری ایمن و روان از سمت جنوب به شمال کشور  برطرف می‌شود.

وی افزود: برخی مسافران برای رفتن از سمت جنوب به شمال کشور به دلیل تکمیل نبودن مسیر شرق اصفهان مجبور بودند وارد شهر اصفهان و با  ترافیک مواجه شوند که با  افتتاح این پروژه از کنار‌گذر اصفهان عبور می‌کنند و از طرفی بار ترافیکی و موارد زیست محیطی شهر اصفهان نیز کاهش می‌یابد و زمینه توسعه اقتصادی شرق اصفهان را نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.