سرویس: غیر تولیدی 09:16 - شنبه 24 آبان 1399

ترخیص یک هشتم کالاهای موجود گمرکات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص یک و دو دهم میلیون تن کالا معادل یک هشتم کالا‌های موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا رزم حسینی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبر ۲۱ جمعه شب شبکه اول سیما از مرکز بندرعباس افزود: با بررسی گمرکات شهید رجایی و باهنر استان هرمزگان تا این لحظه از مجموع هشت و سه دهم میلیون تن کالا (چهار و سه دهم میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن کالای غیر اساسی) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است.

وی گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ میلیون تن شامل کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن، گندم، کنجاله سویا و حدود ۴۰۰ هزار تن هم مواد اولیه کارخانجات بوده است، البته روند ترخیص ادامه خواهد داشت.

رزم حسینی ادامه داد: سیاست اقتصادی دولت متمرکز بر ایجاد فراوانی کالا در کشور است، پس روند ترخیص کالا از گمرکات کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، صبح شنبه پس از بازدید از بنادر شهیدان رجایی و باهنر استان هرمزگان، بازدیدی میدانی هم از بندر امام خمینی(ره) خوزستان خواهد داشت.

وزیر صمت افزود: این وزارتخانه با در دست داشتن ۴۰ درصد اقتصاد و همین طور ۳۸ درصد از اشتغال کشور، نمی‌تواند به وضع اقتصادی کشور بی تفاوت باشد پس وزارت صمت با هدف تامین کالا‌های اساسی و ضروری جامعه، تامین مواد اولیه کارخانجات و تقویت چرخه تولید کشور اقدامات مقتضی خواهد داشت.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.