سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:04 - چهارشنبه 21 آبان 1399

فوق تخصص بیماری های ریه:

زندگی با کرونا را باور کنیم/ چهره خشن ویروس در ICU نمایان می‌شود

فوق تخصص بیماری‌های ریوی، معتقد است باید گاهی مواقع چهره خشن بیماری را به مردم نشان بدهیم تا باور کنند چقدر خطرناک است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهنام پیرحیاتی،  اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای کنترل بیماری کرونا در کشور تاکید کرد و گفت: من ماسک می زنم تا از شما مراقبت کنم و شما ماسک می زنید تا از من محافظت کنید.

وی با عنوان این مطلب که کادر درمانی در این ماه‌ها خسته و فرسوده شده‌اند، افزود: آنچه مسلم است، اینکه کرونا فعلاً هست و باید برنامه زندگی خودمان را بر اساس حضور این ویروس بنا کنیم و پیش ببریم.

پیرحیاتی با عنوان این مطلب که چهره خشن کرونا ویروس در آی سی یو دیده می‌شود، گفت: بیماران بستری در بخش‌های عادی هرگز متوجه سختی بیماری نمی‌شوند. اما، کسانی که در بخش‌های آی سی یو بستری می‌شوند و زیر دستگاه می‌روند، چهره خشن بیماری را می‌بینند.

وی با اشاره به فصل شیوع آنفلوانزا و همزمانی آن با پاندمی کرونا، افزود: اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، دشواری‌های آنفلوانزا را با کرونا خواهیم داشت و در این صورت، وضع بدتر خواهد شد.

پیرحیاتی با اشاره به افرادی که سلامت آنها در صورت ابتلاء به کرونا بیشتر از دیگران تهدید می‌شود، گفت: افرادی که ایمنی بدن آنها به هر دلیل از بین رفته مثل بیمارانی که شیمی درمانی می‌کنند و در فاز حاد بیماری قرار دارند. بیماران پیوند عضو، بیمارانی که کورتون استفاده می‌کنند و به خصوص نوع کورتون آنها باعث شود دیابت بگیرند، افراد دیابتی، افراد چاق و کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند، بیشتر در معرض تهدیدات کرونا قرار دارند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.