اصفهان شرق

کام فوتبال اصفهان تلخ شد/ محمود یاوری درگذشت

کدخبر: 205581
1399/08/20 در ساعت 10:48

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود یاوری پیشکسوت فوتبال اصفهان، بامداد امروز پس از تحمل دوره فشرده بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

یاوری، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۳۷ به عنوان بازیکن در تیم شاهین اصفهان آغاز کرد و سپس سال‌ها به عنوان مربی در فوتبال کشورفعال بود.

وی که در مدت فعالیت فوتبالی در همه پست‌ها به جز دروازه‌بانی تجربه بازی دارد، گل‌های زیادی برای شاهین و منتخب اصفهان به ثمر رسانده است و ۱۳ بازی ملی که شامل ۱۰ بازی دوستانه و ۳ بازی رسمی می‌شود را هم در کارنامه داشت.

حضور به عنوان سرمربی در تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، پاس همدان، تراکتور سازی تبریز، ابومسلم مشهد، برق شیراز، استقلال اهواز، راه آهن شهر ری، شاهین بوشهر، صبای قم، استیل آذین و فجر سپاسی شیراز تنها بخشی از افتخارات این پیشکسوت فوتبال اصفهان بود.

یاوری همچنین در سال ۱۳۶۳ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشور نیز انتخاب شد، یاوری سابقه سرمربی گری در تیم‌های ملی جوانان و امید را نیز در کارنامه خود ثبت کرد.

یاوری که خود را از اصفهانی‌های اصیل می‌دانست و در محله خواجو اصفهان زندگی کرد، در روز ۲۷ تیر ماه ۹۷ در یکی از آخرین گفت‌وگو‌های خود در رابطه با زندگی ورزشی‌اش (این مصاحبه را اینجا بخوانید) این‌گونه گفته بود: در یک خانواده ورزشی متولد شدم و پدرم ورزشکار زورخانه بود؛ از ۶ سالگی فوتبال را آغاز کردم، در سن ۱۵ سالگی به باشگاه شاهین اصفهان پیوستم و پس از یک سال تمرین به تیم بزرگسالان شاهین بازی کردم.

این مربی پیشکسوت به گفته خودش در طول ۸ دوره که در کنار تیم‌های ملی بوده‌ حتی یک ریال از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده‌ است. وی با سخنانی جالب توجه از حضورش در نیروی انتظامی هم گفته بود: در سال ۱۳۴۲ وارد دانشگاه پلیس شدم، رئیس مبارزه با مواد مخدر در اصفهان بودم و حتی رئیس زندان مرکزی اصفهان بودم؛ همچنین ۲۱ نفر از افرادی که گرفتار دام اعتیاد شده بودند را با هزینه شخصی ترک دادم.

یاوری همچنین با لحنی خاص از خانواده خود هم این‌گونه صحبت کرده است: همیشه در خدمت خانواده بوده و هستم، همسرم کمک زیادی به من کرده و بچه‌ها را به خوبی تربیت کرده است؛ محبت مردم برای من بسیار ارزشمند است و بسیار خوشحالم که توانسته‌ام به فوتبال کشور کمک کنم.

انتهای پیام/۶۳۱۰