اصفهان شرق

تامین نهاده‌ها باعث کاهش قیمت گوشت قرمز در اصفهان شد

کدخبر: 205578
1399/08/20 در ساعت 09:24

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اسماعیل نادری در حاشیه کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه اتحادیه‌های مرتبط نسبت به نصب قیمت‌های مصوب اقدام کنند، اظهار داشت: همچنین اتاق اصناف و سازمان‌های حمایتی بر قیمت‌های نظارت خواهند کرد.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان ابراز امیدواری کرد در زمان حاضر قیمت گوشت سفید که از قیمت مصوب بالاتر است با تصمیمات اخذ شده قیمت گوشت سفید به سمت ثبات حرکت کند.

وی با اشاره به قیمت روغن اضافه کرد: بخش عمده مشکلات روغن حل شده و فروشگاه‌های بزرگ سهمیه خود را دریافت کردند همچنین نسبت به توزیع آن در واحدهای کوچک اقدام شده است؛ همچنین قیمت تخم مرغ نسبت به ۲ ماه گذشته روند کاهشی دارد به گونه‌ای که اکنون با قیمت تنظیم بازار عرضه می‌شود.

نادری یادآور شد: امید است با تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور طی ۲ هفته آینده قیمت شیر خام نیز به ثبات برسد؛ همچنین سه کالای شیر، ماست کم چرب و پنیر در راستای صنایع لبنی قیمت مصوب دارند و در صورتی که این کالاها قیمت مصوب را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان گفت: طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت ارز هم مواجه بودیم که باعث شد بخش عمده‌ای از کالاها و مواد اولیه تولید را تحت الشعاع قرار دهد و باعث افزایش قیمت‌ها بشود آنچه مهم است ثبات در بازار است وقتی ثبات در بازار نباشد بدون برنامه ریزی افزایش و یا کاهش قیمت به وجود خواهد آمد.

واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار نهاده دریافت می‌کنند

مهرداد مرادمند نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه بازارگاه افزود: واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار که حدود ۲۰۰ واحد در استان اصفهان هستند در سامانه بازارگاه مشخصات خود را ثبت و نهاده دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: از این رو شاهد فراوانی تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار ارایه می‌شود اما مقرر شد در بحث حمل و نقل و ترخیص از بنادر نیاز واحدها برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۸۰۰ واحد مرغداری در استان بیان کرد: بارگذاری و ثبت این واحدها کار زمان‌بری است؛ البته در برهه‌ای از زمان که قیمت جوجه یک روزه کاهش یافت که با تصمیمات اخذ شده ثبات نسبی را در این راستا شاهد هستیم و امیدواریم تامین نهاده‌های واحدهای گوشتی همانند مرغ تخم گذار با میزان در اختیار عملیاتی شود.

مرادمند با بیان اینکه تامین نهاده‌های گوشت قرمز محقق خواهد شد، گفت: درباره تامین جو و ذرت قول مساعد دادند این در حالیست که مشکلاتی در این راستا وجود دارد که درصدد برطرف سازی مشکلات تلاش می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در صنایع لبنی قیمت شیر تحویلی و محصولاتی که مشمول قیمت گذاری هستند مشکلاتی وجود دارد که با افزایش قیمت سایر نهاده‌ها به جز محصولاتی که دولت یارانه آن‌ها را می‌پردازد شامل تامین نهاده‌ها می‌شوند.

 وی گفت: اکنون دامداران کمتر از قیمت تمام شده شیر را عرضه می‌کنند و در صورت تامین نهاده‌ها قیمت شیر هم تغییر خواهد کرد؛ در بحث دام تاکنون حدود ۴۰ درصد از نهاده‌ها تامین شده است.

انتهای پیام/