سرویس: غیر تولیدی 19:20 - سه شنبه 20 آبان 1399

شیوه‌نامه همکاری بسیج برای نظارت و کنترل بازارها ابلاغ می‌شود

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: به زودی شیوه‌نامه و حرکت بسیج در امر نظارت و کنترل قیمت‌ها، اعمال محدودیت‌ها و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی مردم در کمک به اداره صمت و اتاق اصناف ابلاغ خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار مجتبی فدا عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با قدردانی از زحمات کادر پزشکی در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: با وجود اقداماتی که برای مقابله با بیماری کرونا در استان و در شهرستان بویین‌میاندشت انجام شده است، شرایط سختی را می‌گذرانیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا در تهیه ماسک و اقلام بهداشتی مشکل نداشتیم و در درمان بیماران مسن و جوان کشور تفاوتی ایجاد نشد و حتی اتباع خارجی را نیز درمان کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در چشم‌انداز آینده هم‌زیستی با بیماری کرونا باید مدنظر قرار گیرد، افزود: باید از تجربه کشورهای پیشرفته دنیا مانند ژاپن، کره جنوبی و چین که با آموزش دادن و ارائه اطلاعات عمومی به مردم از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کردند، استفاده کنیم چراکه نباید دائماً با ایجاد محدودیت معیشت مردم دچار مشکل شود؛ این اقدام برای کوتاه‌مدت جواب می‌دهد و در درازمدت جوابگو نیست.

سردار فدا با اشاره به اینکه قرارگاه «حافظان سلامت محله» با نام سردار سلیمانی در استان تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه تصمیم گیرنده نیست و مجری اجرای تصمیمات و شیوه‌نامه ستاد کرونا در هر شهرستان است که مهم‌ترین شیوه آن توانمند کردن و آموزش مردم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: قرارگاه «حافظان سلامت محله» پس از شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به آن‌ها برای خروج از منزل در تهیه مایحتاج زندگی کمک می‌کند تا حلقه ارتباط افراد قطع و از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری شود، آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا و خانوادگی شدن آن نگران کننده است و قرارگاه با مشارکت ائمه جماعات و دستگاه‌های مربوطه این امر مهم را اجرا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری برای ایران تفاوتی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا باشد و در سیاست ما تغییری ایجاد نخواهد شد، دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه به انقلاب دریغ نخواهد کرد، دموکرات‌ها بیشترین جنگ در منطقه را بر پا کردند، ترامپ شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ما اعمال و حتی جشن ۴۰ سالگی انقلاب را محال عنوان کرد اما با ایستادگی ملت ایران و حرکت در خط ولایت فقیه عزتمند و سربلند شدیم.

سردار فدا با تأکید بر اینکه تنها راه نجات اقتصاد کشور استفاده از ظرفیت‌های داخلی است، بیان کرد: شرایط حاد بازار و گرانی افسارگسیخته روی قشر متوسط و ضعیف جامعه فشار آورده و فاصله طبقاتی زیاد شده است، اما با وجود این مشکلات، در استان هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: ملت ایران به مانند دوران دفاع مقدس استوار و پابرجا هستند، به نسبت تهدید‌ها، تحریم‌ها و جنگ سخت و نرم دشمن قوی‌تر شدیم و در جنگ اراده‌ها و اعمال اقتدار و ابتکار عمل در صحنه مقابله با استکبار جهانی موفق و سربلند بودیم و امیدوارم در این نوسانات بازار در جهت کاهش درد و رنج مردم با همکاری دستگاه‌های مربوطه موفق شویم.

وی اصفهان با بیان اینکه طی دو هفته گذشته در استان اصفهان در کنار کنترل بازار، انبار محتکران افراد سودجو کشف و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند، گفت: به زودی شیوه‌نامه و حرکت بسیج در امر نظارت و کنترل  قیمت‌ها، اعمال محدودیت‌ها و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی مردم در کمک به اداره صمت و اتاق اصناف ابلاغ خواهد شد.

سردار فدا با تأکید بر اینکه امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های اعتلای بسیج، مشارکت دادن مردم در صحنه دفاع از انقلاب اولویت‌های بسیج است، امسال بسیج ناحیه مقاومت شهرستان بوئین‌میاندشت در ردیف پنج ناحیه برتر ناحیه استان قرار گرفت و انتظار داریم در رتبه برتر قرار گیرد.

به گزارش فارس، در این  مراسم از زحمات دو ساله محمد رحمانی قدردانی و احمد قاسمی به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بوئین‌میاندشت معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.