سرویس: غیر تولیدی 14:14 - دوشنبه 19 آبان 1399

قیمت هر کیلو گوشت گوساله ۵ هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان گفت: با بررسی قیمت‌ها در جلسه‌ای میان دامداران و فروشندگان گوشت، مقرر شد قیمت گوشت کشتارگاهی و همچنین نرخ فروش به ازای هر کیلو ۵ هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا انصاری طادی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت روزافزون محصولات و کاهش قدرت خرید مردم به خصوص در تهیه مواد خوراکی و ضروری مانند گوشت، تعدادی از فروشندگان گوشت سفید خواهان کاهش نرخ قیمت گوشت گوساله در کشتارگاه از 90 هزار به 80 هزار تومان بودند.

وی افزود: درخواست فروشندگان به حق بود، چرا که با افزایش قیمت گوشت و کاهش قدرت خرید مردم، فروش خود آنها نیز کاهش می‌یابد و چنین شرایطی مناسب حال هیچ کدام از افراد شاغل در این صنف نیست. در این میان اما دامداران نیز با کاهش نرخ قیمت مخالف بودند چرا که آنها هم هزینه‌های مختص به خودشان را داشتند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز ادامه داد: با توجه به اختلاف نظر میان فروشندگان گوشت قرمز و دامداران، جلسه‌ای در کشتارگاه فساران تشکیل شد و افراد حاضر به بحث و بررسی موضوع پرداختند. فروشندگان از کاهش فروش گوشت گفتند و در مقابل دامداران هم با یادآوری افزایش هزینه‌های خوراک و امکانات نگهداری دام و طیورشان، کاهش 10 هزار تومانی قیمت کشتارگاه را مناسب نمی‌دانستند.

وی اضافه کرد: در نهایت هر دو طرف با کاهش 5 هزار تومانی قیمت به ازای هر کیلو گوشت گوساله کشتارگاهی به توافق رسیدند. بنابراین قیمت گوشت در کشتارگاه به ازای هر کیلو 85 هزار تومان به فروش می‌رسد. هر چند با بررسی‌هایی که صورت گرفت، دامداران با همین قیمت هم سود چندانی نمی‌برند اما باید فکری به حال کاهش قدرت خرید مردم نیز کرد.

انصاری با تکذیب درگیری و تجمع میان دامداران و فروشندگان گفت: در کشتارگاه فساران تنها جلسه‌ای مسالمت‌آمیز را سپری کردیم و هیچ گونه درگیری یا تجمعی را شاهد نبودیم.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوساله به قیمت 115 هزار تومان در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.