سرویس: غیر تولیدی 10:50 - یکشنبه 18 آبان 1399

تذکر رئیس شورای شهر به معاون شهردار اصفهان/ اداره شهر با یک بام و دو هوا نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تغییر کاربری در همه مکان‌ها باید طبق نظر کمیسیون ماده 5 باشد و نمی‌توان یک بام و دو هوا برنامه‌ها را در شهر مدیریت کرد، امید دارم معاون شهرسازی به این مسأله توجه کند و قبل از اینکه شاهد ورود مراجع نظارتی به این امر باشیم خودمان این مسائل را باید رعایت کنیم تا با مشکلی مواجه نشویم.

گزارش اصفهان شرق؛  علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: امید داریم شرایطی در کشور ایجاد شود که اهمیت مطالعه بیشتر آشکار شده و به بخشی از زندگی مردم تبدیل شود، در حال حاضر بر اساس آمار در کشور، استان و شهر اصفهان بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است، بنابراین باید همه کسانی که متولی کتاب و کتابخوانی هستند بیشتر مروج و مبلغ افزایش مطالعه در کشور باشند تا بخشی از عقب ماندگی موجود جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای عمق بخشیدن به فهم و افزایش دانش عمیق به مطالعه کتاب نیاز داریم، چیزی که امروز در شبکه‌های اجتماعی قد علم کرده و دنبال جایگزینی مطالعه است پسندیده نیست، افزایش سرانه مطالعه در کشورهای توسعه‌یافته استفاده حداکثری از حداقل‌های زمان‌های در اختیار برای مطالعه است، یکی از دلایل پیشرفت آن‌ها هم افزایش سرانه مطالعه است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی از جمله مشکلات اقتصادی در کاهش سرانه مطالعه بی‌تأثیر نیست، چراکه این مشکلات چنان ذهن و فکر مردم را درگیر کرده است که کمتر به کتابخوانی می‌اندیشند.

نصراصفهانی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان مطرح کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با حضور حداقلی مسؤولان نمایشگاه افتتاح شد و برگ زرین دیگری به اوراق پرافتخار اصفهان افزوده شد و کلانشهر اصفهان در حوزه نمایشگاهی اقدام بزرگی انجام داده و پیشتاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر تأثیرات اقتصادی احداث این نمایشگاه در چنین مکانی می‌تواند موجب آسایش برگزارکنندگان نمایشگاه شده و استقبالشان را افزایش دهد، شهروندان نیز با حداقل زحمت می‌توانند از این نمایشگاه استفاده کنند، این نمایشگاه با همکاری شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی احداث شده است.

وی همچنین بیان کرد: امید دارم در رابطه با مکان قبلی نمایشگاه که مباحث مختلفی در رابطه با آن مطرح است، توسط مدیریت شهری تصمیم گرفته شود، چراکه غفلت از این موضوع باعث افزایش توقع در بخش‌های مختلف شده و از طرفی عدم استفاده از این مکان باعث از دست رفتن و ایجاد مشکلاتی برای آن می‌شود.

نصراصفهانی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سیاحتی سپاهان در جلسه تلفیق گفت: بر اساس گزارش ارائه شده تمام اعضای شورای شهر تأکید داشتند که در شرایط اقتصادی فعلی تعدیل نیرویی صورت نگیرد و تلاش بر این باشد که حقوق نیروها پرداخت شده و از طرفی هم برنامه‌ریزی شود در مکان‌هایی دیگری به کار گرفته شوند تا شغل خود را از دست نداده و از طرفی هم استفاده درستی از این نیروها صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از پذیرش این موارد توسط افراد حاضر در جلسه خبر و داد و اذعان کرد: بعد از این جلسه شاهد مراجعات افرادی از این مجموعه بودیم که ظاهراً از کار بیکار شده بودند، اگر تصمیمی گرفته شده و صحبت‌هایی می‌شود نباید به سیاست‌ها و تصمیم‌های قبلی عمل کرد البته اگر دلیلی هم وجود دارد باید در جلسه مطرح شود و اگر موردی پذیرفته شد نباید به گونه‌ای عمل کرد که زمینه شکوه و گلایه دیگران فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تصمیمات اتخاذشده را باید در کنار هم دید، اگر مقرر شده که پولی در اختیار آن مجموعه قرار گیرد منوط به حفظ نیروها و اندیشیدن به شرایط مختلف به کارگیری نیروها است که بیکار نشوند، چراکه در شرایط اقتصادی فعلی بیکار کردن افراد حکم زدن تیر خلاص به آن‌ها را دارد و این گونه خطاها را نباید مرتکب شد.

نصراصفهانی با اشاره به تأکیدات بر توجه به رانندگان استیجاری بیان کرد: امسال شاهد افزایش حقوق و مزایا و امور رفاهی همه کارکنان شهرداری در بودجه امسال بودیم، به رانندگان استیجاری هم توجه شد و مبلغ پرداختی به آن‌ها مقداری افزایش یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ابراز کرد: در تاریخ ۲ شهریور در جلسه علنی شورا از معاون شهرسازی شهردار اصفهان خواسته شد گزارشی از صدور پروانه در خصوص زمینی در کوی ولیعصر و همچنین خارج شدن بخشی از این زمین از کاربری‌های خودش داده شود که تاکنون گزارشی ارائه نشده است که بنده به شدت از این معاونت گله‌مند هستم.

وی تأکید کرد: مواردی که مورد خواست اعضای شوراست باید مورد توجه قرار گیرد و به آن پرداخته شود و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ سؤالات مطرح شده در جلسه علنی توسط مسؤولان مربوطه داده شود، گذشت زمان مشکلی را حل نمی‌کند، سؤالی شده و مواردی از بیرون مطرح می‌شود که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد، اگر قرار بود بارگذاری اضافه صورت گیرد حداقل ۱۰ سال است که مردم نباید آنجا گرد و خاک استشمام کنند، اگر قرار بود کاربری به شکل دیگری باشد نباید مردم به مخمصه و عذاب دچار شود.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه کاربری این زمین در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است، عنوان کرد: ۵ هزار و ۶۵۲ متر از این زمین کاربری تجاری، ۶۲۴ متر کاربری فرهنگی، ۴ هزار و ۵۲۰ متر کاربری مذهبی و ۱۸ هزار و ۶۸۱ متر کاربری فضای سبز دارد، هر اقدامی در رابطه با این زمین باید در همین کاربری‌ها صورت گیرد چراکه ۳ هزار واحد مسکونی در این محل ساخته شده و زمانی که تفکیک شد سرانه‌های مختلف در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تصریح کرد: تغییر کاربری در همه مکان‌ها باید طبق نظر کمیسیون ماده۵ باشد و نمی‌توان یک بام و دو هوا برنامه‌ها را در شهر مدیریت کرد، امید دارم معاون شهرسازی به این مسأله توجه کند و قبل از اینکه شاهد ورود مراجع نظارتی به این امر باشیم خودمان این مسائل را باید رعایت کنیم تا با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.