سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:16 - شنبه 17 آبان 1399

عضو شورای عالی نظام پزشکی؛

کرونا ناجوانمردانه می تازد/ترس جامعه پزشکی از ایمنی جمعی

عضو شورای عالی نظام پزشکی، با عنوان این مطلب که ویروس کرونا ناجوانمردانه به تنه رنجور مدافعان سلامت می تازد، گفت: سازمان نظام پزشکی باید در سیاست گذاری های کرونایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهنام عباسیان، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به عنوان یک رکن در ایجاد سلامتی آحاد مردم دخیل است، افزود: نظام پزشکی به عنوان مدعی العموم سلامتی آحاد مردم سهم به سزایی در این پروسه دارد، اما به واقع نقش سیاستگذاری سازمان نظام پزشکی در این برهه سخت چقدر است.

وی ادامه داد: در این روزهای سخت برای ایجاد امنیت سلامت، تمام گروه‌های مدیریت شهری مسئول هستند و وزارت بهداشت نیز می‌تواند با کمک نقش محوری سازمان نظام پزشکی، نقش سیاست محوری سلامت را برای آحاد جامعه ایفا کند.

عباسیان با اشاره به اینکه امنیت سلامت شامل سه ضلع وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و ارگان‌های مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: در عمل شاهد این پروسه نبودیم و از وزیر بهداشت که خود یکی از افراد مؤثر در عرصه مدافعین سلامت است، خواستاریم با برجسته کردن نقش نظام پزشکی در سیاستگذاری بهداشت و سلامت مردم به این مهم دست یابیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: باید این واقعیت را قبول کرد که نظام پزشکی به عنوان یک سازمان مردم نهاد با مردم و دولت در ارتباط مستقیم است و به عنوان یک رکن اصلی برای جلوگیری از شیوعکرونا جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار سازمان نظام پزشکی همان حفظ فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و شستن دست‌ها است اظهار کرد: دغدغه سازمان نظام پزشکی همان ترس از ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌ای است که متأسفانه در شأن مردم ایران نیست.

عباسیان تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم که سازمان نظام پزشکی را به عنوان یک رکن در عرصه سیاستگذاری و مبارزه با کووید ۱۹ لحاظ نماید.

وی اذعان کرد: متأسفانه تاکنون به خاطر عدم رعایت ایمنی و آموزه‌های علمی خسارت فراوانی به کادر پزشکی و عموم مردم وارد شده است و در این فضای سخت نیاز به همدلی و مشارکت همگانی داریم تا سلامت کشور را حفظ کنیم.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.