سرویس: غیر تولیدی 08:03 - شنبه 17 آبان 1399

ترک تحصیل آفت آموزش مجازی برای برخی از دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: در سطح کشور تصمیم گرفته شد مدارس حضوری اما به‌ صورت اختیاری باشد، اما گزارش‌هایی داریم که دانش‌آموز امروز و در این شرایط ترک تحصیل می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و آغاز سال تحصیلی جدید، برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، یک هفته بعد از بازگشایی مدارس، کلاس‌های درس حضوری تعطیل شد و دانش‌آموزان موظف شدند با گوشی و تبلت در شبکه‌های مجازی و برنامه شاد درس خواندن را ادامه بدهند.

در شهرستان‌های استان اصفهان از جمله کاشان خانواده‌هایی وجود دارد که به خاطر شرایط اقتصادی، قادر به خریدن گوشی هوشمند و تبلت نیستند و برخی از خانواده‌ها به خاطر عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانند در فضای مجازی حضورداشته باشند.

اینجا یک سؤال جدی وجود دارد که بارها به آن پرداخته شده است، مسؤولانی که تصمیم گرفتند مدارس به خاطر جلوگیری از گسترش کرونا تعطیل باشد، برای معضل دسترسی به اینترنت و تلفن همراه هوشمند بعد از ۸ ماه از شیوع کرونا چه تدابیری اتخاذ کرده‌اند؟ آیا نسبت به تبعات این معضل اطلاع و آگاهی کافی دارند؟

اختلاف طبقاتی را نمی‌توان منکر شد

یکی از معلمان کاشانی با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان گوشی موبایل ندارند، اظهار کرد: یکی از مشکلات دانش‌آموزان نداشتن گوشی تلفن همراه است، وقتی از یکی از دانش‌آموزانم توضیح خواستم چرا در کلاس‌های آنلاین حضور نداری و ممکن است آخر سال با مشکل روبه‌رو شوند گفت از پدرم بپرسید چرا گوشی تهیه نمی‌کند تا در کلاس‌ها حاضر شوم.

این معلم کاشانی بابیان اینکه اختلاف طبقاتی در جامعه و کاشان را نمی‌توان منکر شد، افزود: داشتن موبایل عاملی برای فخرفروشی برخی از دانش‌آموزان به یکدیگر شده است که این امر باعث می‌شود شخصیت خانواده‌ها و بچه‌های نیازمند تحت تأثیر قرار گیرد و در آینده ممکن است تأثیر زیادی در رفتار بچه‌ها داشته باشد.

یکی دیگر از معلمان کاشانی با اشاره به اینکه تدریس در فضای مجازی سختی‌های خاص خودش را دارد اظهار کرد: ممکن است بسیاری از مردم بگویند معلم‌ها کارشان راحت شده است ولی واقعیت این نیست، قبلاً فقط در ساعت مشخصی درس می‌دادیم اما در حال حاضر ۲۴ ساعته مشغول درس دادن هستیم و مرتباً در فضای مجازی پاسخگوی خانواده‌ها هستیم.

این معلم کاشانی با اشاره به اینکه برخی مواقع در ساعات پایانی شب بعضی از اولیاء و دانش‌آموزان با تماس پیگیر درسشان هستند و ما در کنار خانواده‌ها هستیم، افزود: در هر کلاسی ممکن است یک الی دو نفر باشند که گوشی هوشمند نداشته باشند، با این دسته از دانش‌آموزان سعی می‌کنم به‌ طور تلفنی و پیامکی ارتباط برقرار کنم و یا به‌ صورت شخصی بسته آموزشی و جزوه تهیه می‌کنم و با هماهنگی مدیر مدرسه تحویل می‌گیرند و بعد از آن‌ها بازخورد می‌گیرم.

گزارش‌هایی داریم که دانش‌آموز در این شرایط ترک تحصیل می‌کند

محمد اعتدادی در نشست شورای آموزش‌ و پرورش کاشان در این باره گفت: در سطح کشور تصمیم گرفته شد مدارس حضوری اما به‌ صورت اختیاری باشد، اما گزارش‌هایی داریم که دانش‌آموز امروز و در این شرایط ترک تحصیل می‌کند، وقتی از او سؤال می‌شود که چرا ادامه تحصیل نمی‌دهی، می‌گوید من نمی‌توانم گوشی خریداری کنم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: باید به‌گونه‌ای مدارس اقدام کنند که وضعیت بهداشتی به‌د رستی رعایت شود تا خستگی به تن کادر درمان نماند، همچنین سعی شود مدارس برای رعایت بهداشت از شیرهای پدالی استفاده کنند.

وی افزود: تصمیم نهایی برای برگزاری آزمون‌ها و امتحانات به‌ صورت حضوری یا غیرحضوری صرفاً بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی است.

اعتدادی بیان کرد: حضور در کلاس کارکردهای بسیاری دارد که آموزش در فضای مجازی فاقد آن دسته از کارکردهای اجتماعی، اخلاقی، جسمی است و بسیاری از دانش آموزان در چند ماه اخیر دچار افزایش وزن شده‌اند که خطرناک است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.