سرویس: غیر تولیدی 09:56 - شنبه 17 آبان 1399

گلایه از رکود علمی در دانشگاه فرهنگیان/ اعتراض دانشجومعلمان به فرآیندهای نامطلوب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه‌های دیگر باشد ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی‌انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت‌های علمی و مهارتی هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ نشست مطالبه‌گری مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان با مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه دانشجومعلمان بسیجی به حرکت اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق و اصلاحیه تبصره‌ها به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پرداختند.

مهدی طغیانی نیز در پاسخ دانشجو معلمان اظهار داشت: که واقعا کجای دنیا را سراغ داریم که قوانینی را برای کسانی که در گذشته در آزمون استخدامی قبول نشده‌اند مصوب کنند تا استخدام شوند؟ در این مسأله و موافقت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این طرح، اکثر نمایندگان تحت تأثیر تجمع‌ها و فشارهای پیامکی قرار گرفته‌اند در صورتی که نمایندگان باید بر اساس منطق، مصلحت کشور، قانون و برنامه‌ریزی آینده‌نگر برای این موضوع تصمیم‌گیری مناسب اتخاذ کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این مطلب را هم نباید فراموش کنیم که حق افراد مستعد و شایسته معلمی را باید مطابق قانون داد و این موضوع را با ورود بدون آزمون نباید خلط کرد.

در ادامه مباحث ارائه شده دانشجو معلمان به موضوع فرآیند تربیتی و آموزشی نامطلوب در دانشگاه فرهنگیان و خارج بودن شیوه‌های گزینش اعتقادی و اخلاقی از استانداردهای لازم افزودند که دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی‌شوند.

به گفته دانشجویان قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه‌ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی‌های معلمی اصلاح شود که در موضوع محتوا و تربیت مبانی اندیشه اسلامی الزامی شدن آموزش کتب شهید مطهری و طرح ولایت در دروس و واحدهای دانشجو معلمان به جای دروس سطحی موجود و نامنظم معارف اسلامی، از مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزان درسی وزارت علوم است.

طغیانی در این زمینه عنوان کرد: کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه‌های دیگر باشد ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی‌انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت‌های علمی و مهارتی هستیم.

وی افزود: این مورد ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسؤولان کشور و عدم اولویت‌بندی در مسائل مهم است که ارتقای معیارهای رتبه‌بندی در آموزش و پرورش و سوق دادن این معیارها در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بالا می‌کاهد و روح علمی را در دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌کند.

در بخش دیگری از جلسه مسؤولان بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان به موضوع کسر حقوق از دانشجومعلمان و عدم وجود شفافیت مالی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پردیس‌ها و مراکز استانی در هزینه‌ها و مخارج، اشاره کرده و موضوعات را به اطلاع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس رساندند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.