سرویس: اجتماعی 10:24 - شنبه 17 آبان 1399

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان:

در شرایط کرونا بیش از قبل مراقب روح و روان دانش آموزان باشیم

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: لازم است خانواده ها با مطالعه نیاز فرزندان در هر یک از رده های سنی توانایی چگونگی همراهی با فرزندانشان در کرونا را بدست آورند.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان در گفت و گو با اصفهان شرق؛ با ابراز نگرانی از تاثیرات منفی شرایط روانی حاکم در اجتماع بر کودکان و دانش آموزان از خانواده ها خواست اجازه ندهند بحران فعلی آرامش روح و روان فرزندانمان را از بین ببرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با ابراز نگرانی از تاثیرات روانی قرنطینه های پی در پی بر فرزندان کوچک و حتی دانش آموزان گفت: خانواده های ما لازم است دقت نظر داشته باشند که در بحران های کنونی نباید احساس نامنی و آرامش کودکان و نوجوانان بیش از این در مخاطره باشد.

مجتبی ناجی با دسته بندی نیاز های روحی فرزندان از تولد تا نوجوانی گفت: لازم است خانواده ها با مطالعه نیاز فرزندان در هر یک از رده های سنی توانایی چگونگی همراهی با فرزندانشان را بدست آورند تا پس از عبور از بحران کرونا شاهد کمترین آسیب در آنان باشند.

ناجی از خانواده هایی که صاحب فرزندان زیر دو سال هستند خواست به هیچ وجه اجازه ندهند فشارهای موجود به این کودکان منتقل گردد چرا که هر گونه احساس ناامنی در این سنین میتواند تا پایان عمر با فرزند باقی بماند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود پیرامون کودکان دو تا شش سال تاکید کرد: از آنجایی که کودکان در این سنین بیشتر به تقلید از والدین می پردازند و امر و نهی مستقیم می تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد لذا به نظر میرسد لازم است پدر و مادرها علاوه بر اینکه در حضور فرزندان از دیدن اخبار منفی چشم پوشی می کنند از امر و نهی مستقیم به رعایت بهداشت نیز خود داری نمایند و تنها راه ارائه نکات بهداشتی به کودکان در این سنین رعایت آن توسط خود والدین و در نتیجه آموزش غیر مستقیم به فرزندان بدون اعمال فشار و اجبار می باشد.

مجتبی ناجی با اشاره به اینکه ارائه شیوه نامه های کنونی با هدف پیشگیری از کرونا می باشد، تاکید کرد: با این وجود کودکان ما از تبعات این تعطیلی ها و کاهش بازی های گروهی قطعا آسیب می بینند و به همین دلیل بهتر است کیفیت حضور والدین در کنار فرزندانشان بیشتر شود.

این کارشناس مشاوره با اشاره به کاهش کووک آزاری غفلت در چند ماهه اخیر به دلیل ماندن بیشتر والدین در منزل گفت: قطعا می توانیم از بحران کرونادر جهت فرزند پروری بهتر فرصت سازی نموده و با طراحی بازی های مشترک والد و کودک، آزردگی و رنج کودکان رادر این روزها به حداقل برسانیم.

 انتهای پیام/ فرشته وکیلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.