اصفهان شرق

اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در کشورهای اروپایی

کدخبر: 205245
1399/08/05 در ساعت 13:52

به گزارش اصفهان شرق،  در جدیدترین آمار جهانی اعلام شده تعداد مبتلایان حدود ۴۳ میلیون و تعداد جانباختگان نیز تقریبا به یک و نیم میلیون نفر رسیده است.

این ویروس کشنده افزایش چشمگیری در اروپا داشته است. یکی از کشور‌هایی اروپایی که بیشترین رکورد خود را زده، بلژیک است که قرار است محدودیت‌های جدید در شهر‌های این کشور اعمال شود.

به نقل از دیلی میل، بلژیک با موج جدید ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. آخرین آمار رسمی نشان می‌دهد نرخ ابتلا به موارد جدید در این کشور از ابتدای  همه گیری در بالاترین سطح است و حدود ۱۵ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در یک روز شناسایی شده است.

رودی وِروُت نخست وزیر بروکسل گفت: در جدیدترین محدودیت‌ها تمامی مراکزی ورزشی و فرهنگی مانند سینما‌ها و تئاتر‌ها بسته خواهد شد. همچنین فروشگاه‌ها نیز از ساعت هشت شب تا شش صبح تعطیل هستند.

او ادامه داد: مردم در خیابان‌ها حتما باید از ماسک استفاده کنند و تجمع‌های بیش از چهار نفر ممنوع است.

رودی وِروُت گفت: این شرایط بسیار جدی است و نمی‌تواند اینگونه بماند. این محدودیت‌ها قرار است تا ۱۹ نوامبر یعنی تا آخر آبان ادامه داشته باشد.

در بلژیک قوانین آمد و شد بسیار شدید شده است. این کشور تا قبل شروع موج دوم رکورد حداکثر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا داشته است، اما در این موج جدید نتوانسته شرایط را به سود خود حفظ کند و در مقابله با کرونا شکست خورده و با شرایط بحرانی مواجه شده است.