سرویس: غیر تولیدی 16:00 - دوشنبه 05 آبان 1399

دانش بنیان‌ها چگونه امریه سربازی بگیرند؟

کارمندان کلیدی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند طول مدت خدمت خود را به جای پادگان در یکی از این شرکت‌ها سپری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، امریه سربازی نخبگان و فعالان فناور، یکی از امتیازات ویژه‌ای است که با مساعدت رهبر انقلاب، به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطاء شده است. کارمندان کلیدی این شرکت‌ها می‌توانند طول مدت خدمت خود را به جای پادگان در یک شرکت دانش‌بنیان سپری کنند.

به تازگی یک دستگاه دولتی نیز برای جذب امریه در رشته‌های خاص تحصیلی فراخوانی منتشر کرده است.

با توجه به اهمیت حضور برخی محققان، پژوهشگران، فعالان فناور و دانش‌بنیان و کارمندان کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش کرد تا در زمینه سربازی برای این جوانان ایده‌پرداز تسهیلاتی اخذ کند. با توجه به مساعدت نهاد‌های ذی‌ربط، این موضوع محقق شد و هر ساله در بازه‌های زمانی خاصی برای استفاده از این بسته خدمتی اطلاعیه‌های لازم منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برخورداری از این خدمت باید ضمن اطلاع از زمان ثبت‌نام در طول سال با توجه به مشاوره‌ها و اطلاعیه‌های مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است که ثبت‌نام در خارج از بازه‌های زمانی اعلام شده، مفید فایده واقع نخواهد شد.

داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد این بسته خدمتی به سایت‌های وابسته به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند. به گفته مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، تا کنون تعداد پرشماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی بهره‌مند شدند.

با توجه به گسترش فرهنگ سرباز فناور در نهاد‌های اجرایی و گفتمان‌سازی که در این زمینه، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام گرفته است، به تازگی یک نهاد دولتی نیز برای جذب امریه تخصصی فراخوانی را منتشر کرده است. بر اساس شرایط اعلامی از سوی این دستگاه اجرایی، فرد داوطلب برای استفاده از امریه باید در رشته‌هایی مانند مهندسی صنایع و مدیریت، فارغ‌التحصیل شده باشد. این مسئله با توجه به نیاز این دستگاه اجرایی به این رشته‌ها اعلام شده است. همچنین افراد واجد شرایط و داوطلب نباید دارای غیبت سربازی باشند.

علاوه بر این، متقاضیان باید در یکی از دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند. همچنین سکونت در تهران، دیگر پیش‌شرطی است که برای داوطلبان برخورداری از این بسته خدمتی، ارائه شده است.

متقاضیان تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند تا رزومه خود را به پست الکترونیک به نشانی tbf.co@chmail.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.