اصفهان شرق

علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران/ فقط فاصله گذاری اجتماعی بیرون منزل کافی نیست

کدخبر: 205225
1399/08/05 در ساعت 07:57

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران اظهار کرد: فصل سرما و بیشتر شدن تست‌ها علل افزایش آمار ابتلا به کرونا در ایران است و از طرفی باید توجه داشت که افزایش آمار بستری‌ها نشان از اوج بیماری کروناست و در بسیاری کشور‌ها شیوع بیشتر بیماری را شاهد هستیم.

معاون بهداشت درباره نحوه نظارت بر اعمال محدودیت‌های کرونایی و جرایم برای متخلفان بیان کرد: اصناف غیر ضرور در ۴۳ شهر تعطیل هستند و  فقط مشاغل گروه یک مانند افراد شاغل در بیمارستان ها و فروشگاه‌های عرضه کننده موادغذایی در این ۴۳ شهر باز هستند و اگر سایر گروه‌های شغلی فعال باشند تعطیل و جریمه خواهند شد و اگر این تخلف‌ها ادامه پیدا کند، فروشگاه یا محل کسب فرد متخلف پلمب خواهد شد.

رییسی بیان کرد: همه دستگاه‌های اعمال کننده محدودیت‌های کرونایی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و بر این اساس دستگاه‌های قضایی و انتظامی از محدودیت‌های کرونایی مطلع می شوند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا واقعی است و کوچکترین کوتاهی موجب ابتلای فرد می‌شود، افزود: از رییس جمهور گرفته تا افراد عادی ممکن است به کرونا مبتلا شوند و باید این موضوع را جدی بگیرند، اسفند و فروردین ماه مردم رعایت کردند، اما اکنون میزان رعایت نکات بهداشتی کاهش پیدا کرده، این در حالی بوده که قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است.

رییسی با اشاره به بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری های بهداشتی بیان کرد: ما ۷۸ میلیون نفر را در مرحله اول بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری کردیم و ۴۶ میلیون نفر در مرحله دوم غربالگری شدند و در مرحله سوم برای خدمات عقب مانده بهداشتی مانند واکسیناسیون غربالگری‌ انجام می‌شود و ما به دنبال افزایش تست‌ها و شناسایی و رهگیری مبتلایان هستیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه الگوی بیماری خانوادگی شده است، گفت: فقط فاصله گذاری اجتماعی بیرون منزل کافی نیست و متاسفانه بسیاری از افراد با بستگان رفت و آمد خانوادگی دارند، ما در ماهی هستیم که احتمال افزایش مراسم‌های عروسی وجود دارد و اگر نکات بهداشتی را رعایت کنیم و این مراسم‌ها برگزار شوند، شیوع بیماری بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/