سرویس: غیر تولیدی 08:15 - دوشنبه 05 آبان 1399

مضرات بستن کش سر به دور دست برای سلامتی

ضرر داشتن بستن کش سر به دور دست، شایعه نیست، بلکه باید آن را جدی گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه «Brightside» شاید شما هم شنیده باشید که بستن کش سر به دور مچ دست ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد اما شاید به این مسئله زیاد توجه نکرده باشید. باید گفت این موضوع تنها یک داستان ترسناک از سوی پزشکان نیست بلکه یک واقعیت است که باید آن را جدی گرفت.

اکنون ما در این گزارش به سه علت که نشان دهنده آن است نباید کش سر را به دور مچ دست انداخت، اشاره خواهیم کرد:

۱-  اختلال  در گردش خون

زمانی که شما یک باند لاستیکی را به روی مچ خود قرار می‌دهید، ممکن است سبب فشار آوردن به رگ‌های خونی شود و در جریان طبیعی خون در بدن شما اختلال ایجاد کند. در نتیجه ممکن است شما به «سندرم تونل کارپال» (carpal tunnel syndrome) که خود را با درد طولانی مدت و بی حسی انگشتان نشان می‌دهد، مواجه شوید.

سه دلیل برای اینکه نباید کش سر را به دور مچ دست بست

۲-   بروز عفونت‌های خطرناک

«آدری کوپ» از ساکنان آمریکا به پایگاه «Brightside» می‌گوید: پس از بستن مدام کش سر به دور مچ دستم، متوجه نوعی برآمدگی و تورم  اطراف مچ شدم.

پزشکان برای او آنتی بیوتیک تجویز کردند اما این دارو‌ها تاثیری نداشت و او مجبور شد تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

وقتی شما برای طولانی مدت «کش سر» را به دور مچ خود می‌بندید، به دلیل اصطکاک و فشاری که ایجاد می‌کند، به پوست شما آسیب می‌رسد. پس از آن، باکتری‌های حاصل از لاستیک کش از طریق پوست می‌توانند وارد زخم شده و آن را آلوده کنند.

۳- تغییر در استایل شما

بله، هرکس سلیقه‌ای دارد؛ اما انداختن کش سر به دور دست شیک به حساب نمی‌آید؛ بنابراین خیلی بهتر است تا دستبند  یا ساعتی ظریف انتخاب کنید که مناسب ظاهر شما باشد.

سه دلیل برای اینکه نباید کش سر را به دور مچ دست بست

استفاده از ساعت به جای کش در دور مچ دست

اما چاره چیست؟

معمولا خانم‌ها کش سر را به دور مچ دست خود می‌اندازند تا آن را گم نکنند اما  این نکته به آن‌ها کمک می‌کند تا ده‌ها کش را سازماندهی کنند. تنها کافی است که از قلاب کوهنوردی (که به آن کارابین نیز گویند) استفاده کنید. آن وسیله بسیار کوچک بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید آن را با خود در کیفتان حمل کنید.

سه دلیل برای اینکه نباید کش سر را به دور مچ دست بست

استفاده از کارابین برای نگهداری کش سر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.