اصفهان شرق

ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان است

کدخبر: 205136
1399/08/08 در ساعت 11:08

به گزارش اصفهان شرق؛ «عبدالغفور لیوال»، سفیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با «علی‌اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تالار گفت‌وگوهای این مجمع دیدار کرد.

مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان بوده و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک می‌کند.

علی اکبر ولایتی با اشاره به اشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان و ابراز نگرانی از ۴۰ سال درگیری و جنگ در این کشور، گفت: هر نوع جنگی بین مسلمانان خلاف است چرا که خون مسلمان حرمت دارد و جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان بوده و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک می‌کند.

وی با حمایت از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خطر حضور داعش در این کشور پرداخت و بر ضرورت مبارزه جدی با آن تاکید کرد.

همچنین در این دیدار سفیر افغانستان با ارائه گزارشی از تحولات اخیر این کشور، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صلح و ساختارهای قانونی جمهوری اسلامی افغانستان تقدیر و تشکر کرد.

عبدالغفور لیوال با اشاره به اهمیت و نقش علمای اسلام در دعوت گروه‌ها و جریانات مختلف در جهان  اسلام  به صلح و همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر اظهار امیدواری کرد و گفت: علمای جهان اسلام در این مقطع حساس از تاریخ افغانستان با دعوت به دوستی و برادری اسلامی موجب تقویت صلح و ثبات در افغانستان شوند.

در این دیدار دو طرف درباره شدت گرفتن جنگ وخشونت در افغانستان در روزهای اخیر، نقش علمای دین در کشوهای اسلامی در روند صلح افغانستان و آخرین تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/