اصفهان شرق

در حال بررسی صحت تصویر نوزاد رها شده در اصفهان هستیم

کدخبر: 205091
1399/08/03 در ساعت 12:19

به گزارش اصفهان شرق؛ روز گذشته تصویری از نوزادی رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا شده بود توسط زنی کارتن‌ خواب در این منطقه رها شده و جان باخته است.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در این مورد اظهار داشت: این موضوع را از طریق مراجع مربوطه پیگیری کردیم که منبع انتشار این پیام را شناسایی کنیم تا پس از شناسایی از طریق مددکار مربوطه با این فرد ارتباط برقرار کنیم اما چون این فرد شماره مددکار ما را می‌شناسد دیگر به تماس‌های او پاسخ نداد.

مجتبی ناجی افزود: در ادامه برای این فرد پیامکی ارسال شد تا درباره مطلبی که منتشر کرده توضیح دهد که هنوز این کار را انجام نداده است و به همین دلیل ناگزیر شدیم مکاتبه‌ای با پلیس فتا داشته باشیم تا از طریق پلیس فتا درباره صحت و سقم این پیام بررسی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: تا این مرحله برداشت من این است که این خبر کذب است و به هر حال اگر صحت داشت، منبع تولید آن با ما ارتباط برقرار می‌کرد همان‌گونه که در گذشته و در موارد مشابه با مددکار ما در مناطق حاشیه‌ای اصفهان ارتباط می‌گرفت.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: از منابع دیگری نیز این موضوع را پیگیری کردیم که آیا زن بارداری بوده که این خبر به او نسبت داده شود و تنها در یک مورد، مرکز کاهش آسیب‌های اعتیاد اداره‌کل بهزیستی استان گزارش داده که در هفته‌های گذشته زن باردار وابسته به مواد مخدر شناسایی شده و از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و مرکز کاهش آسیب‌ اجتماعی اعتیاد از او خواسته شده در زمینه درمان و بازتوانی همکاری لازم را انجام دهد که در مراحل اولیه فرار کرده است.

وی تصریح کرد: گمان ما این است که ممکن است پیامی که در فضای مجازی منتشر شده با آن زن منطبق شود که البته ظن اولیه ماست و منوط به این است که فردی که خبر را منتشر کرده با ما ارتباط برقرار کند و در این خصوص شفاف‌سازی کند که آیا تصویر واقعی بوده یا کپی و ساختگی است. موارد دیگری نیز وجود دارد که هنوز برای ما مشخص نشده تا به اطلاع مردم برسانیم.

ناجی با اشاره به اینکه برای زنان بی‌خانمان در شهر اصفهان مشکلی وجود ندارد بیان کرد: خوشبختانه به همت استانداری و شورای شهر اصفهان در اردیبهشت ماه سال جاری مرکز سامان‌سرای بانوان خورشید راه‌اندازی شده که حداقل 30 نفر ظرفیت دارد و هم‌اکنون زنان بی‌سرپناه در آن اقامت دارند و اقدامات مددکاری و توانمندسازی برای آنها انجام می‌شود. بنابراین مسئله کارتن‌ خوابی یا نیاز به گرم‌خانه برای بانوان در شهر اصفهان برطرف شده است.

وی اضافه کرد: آن‌ طور که رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان در جلسه چهارشنبه هفته گذشته با ما مطرح کرد، هیچ مشکلی برای پذیرش، جذب و اسکان بانوان بی‌خانمان در شهر اصفهان نداریم و در شهرهای کوچک‌تر از اصفهان نیز این مشکل کم‌رنگ‌تر است. سازمان بهزیستی نیز برای افراد وابسته به مواد مخدر و بی‌سرپناه، سرپناه شبانه هم برای زنان و هم برای مردان دارد که می‌توانند شب‌ها در آنها اقامت کرده و از خدمات مددکاری بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهزیستی مرکزی به نام خانه امن نیز برای زنان در معرض خشونت خانگی دارد که زنانی که از سوی خانواده و بستگان در معرض تهدید یا آسیب قرار دارند با دستور قضائی به این خانه امن هدایت می‌شوند تا از آسیب‌های ثانوی محافظت شوند. در مجموع در استان اصفهان در حوزه زنان چه زنان معتاد، چه بی‌خانمان‌ها و چه آسیب‌دیدگان اخلاقی و اجتماعی بسته حمایتی کاملی وجود دارد و دستگاه‌های گوناگون با محوریت استانداری به‌ ویژه دفتر کل امور اجتماعی آن، کمیسیون امور بانوان، دانشگاه علوم پزشکی و شورای شهر در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و یکی از اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه اصفهان نیز مدیریت، نظارت و برنامه‌ریزی سازمان‌سرا را رصد می‌کند و با عزمی بین‌بخشی مشکل زنان بی‌خانمان استان تحت کنترل، رصد و پیگیری است.

انتهای پیام/تسنیم