سرویس: غیر تولیدی 14:48 - شنبه 03 آبان 1399

طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها دراصفهان کلید خورد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از آغاز طرح ملی بهینه‌سازی مصرف گاز در موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری در سطح شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی در مورد طرح ملی بهینه‌سازی مصرف موتورخانه‌ها گفت: طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه با هدف کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی  توسط شرکت ملی گاز ایران به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده که با اجرای این طرح، حداقل در مصرف گاز طبیعی 10 درصد صرفه‌جویی حاصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: تمامی مشترکین شرکت گازاستان اصفهان در بخش خانگی و تجاری که دارای موتورخانه حرارت مرکزی هستند، می‌توانند به سامانه www.nigc.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی، افزود: مشترکین با ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به صورت رایگان در خصوص تنظیم مشعل، نصب رسوب‌گیر و عایق کاری موتورخانه‌های  منازل مسکونی و تجاری خود اقدام کنند.

علوی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه طرح ملی بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی موتورخانه‌ها را این گونه بیان داشت: مشترکین واجد شرایط پس از ورود به سامانه و شروع ثبت‌نام ، شرکت مجری طرح که معمولا شرکت‌های تاسیساتی با رتبه بندی 1 تا 5 هستند انتخاب و مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهند پس از ثبت‌نام درخواست مشترک به شرکت مجری ابلاغ می‌شود و کارشناس شرکت تاسیساتی به همراه کارشناس ناظر شرکت گاز استان اصفهان از محل موتورخانه بازدید و واجد شرایط بودن مشترک را جهت انجام طرح مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: پس از انجام اقدامات اصلاحی مذکور و پایان کار، کارشناس ناظر شرکت گاز از محل بازدید، میزان و حجم عملیات اجرا شده را بررسی و پس از آن هزینه‌های طرح را به شرکت تاسیساتی طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون قابل اجرا بوده و مشترکینی که شامل این طرح می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به سایت مد نظر اقدام به ثبت‌نام کنند، افزود: این طرح مزایای فراوانی برای مشترکین که دارای موتورخانه هستند دارد که علاوه بر کاهش مصرف گاز طبیعی و صرفه‌جویی اقتصادی به کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی منجر می‌شود.

علوی خاطر نشان ساخت: سقف پرداخت هزینه این طرح برای مشترکین واجد شرایط(دارای موتور خانه) متناسب با میزان مصرف مشترکین است که به ازای هر متر مکعب ۸ هزار ریال قابل پرداخت است ولی بطور کلی میزان آن از طریق نرم افزار بصورت خودکار با ثبت شماره اشتراک مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.