سرویس: اخبار شهرستان 10:17 - شنبه 03 آبان 1399

در شهرداری شهر حسن آباد برگزار شد؛

ساماندهی به برنامه های آرامستان شهر حسن آباد در وضعیت کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری کارگروهی جهت ساماندهی برنامه های آرامستان شهر حسن آباد با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، مسئول بهداشت، هئیت امنای آرامستان و فرماندهی نیروی انتظامی در شهرداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری کارگروهی جهت ساماندهی برنامه های آرامستان شهر حسن آباد با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، مسئول بهداشت، هئیت امنای آرامستان و فرماندهی نیروی انتظامی در شهرداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا شهردار شهر حسن آباد در مورد قرمز بودن منطقه در خصوص بیماری کرونا به شهروندان هشدار داد و افزود: همه باید در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هماهنگ باشیم و سلامت جامعه را تضمین کنیم.

داود صادقی در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که باعث تجمع افراد در شهر حسن آباد می شود بحث آرامستان است که هدف از این جلسه ارائه راهکارهایی جهت کاهش تجمعات در این مکان است.

در ادامه بعد از بحث و تبادل نظر حضار موارد ذیل به تصویب رسید.

1-مراسم تشیع جنازه  در خیابان ها و کوچه های شهر انجام نگیرد باید از غسالخانه تا  قبر متوفی با حضور اعضای میت انجام شود.

2- مراسم سوم و هفته در یک جلسه برگزار شود و زمان مراسم بیش از یک ساعت نباشد.

3- در مراسمات پذیرایی به طور کامل ممنوع می باشد.

4-اعضای هئیت امنای جهت پذیرش میت در غسالخانه  باید گواهی فوت تایید شده توسط پزشک مربوطه را از خانواده متوفی دریافت کنند.

5- مراسم باید در محلی دور از قبر میت در کنار مسجد گلزار شهدا برگزار شود تا از تجمع در اطراف فبر جلوگیری شود.

6- مداحان از دعوت مردم برای تشیع جنازه  از بلندگوی مساجد و حسینیه ها جدا خودداری کنند و درج اعلامیه جهت مراسم سوم و هفته  و … در گروه ها و خبرنامه ها  و فضای مجازی ممنوع است.

7- تا حد امکان از برگزاری چندین مراسم در یک روز خودداری شود.

8- جهت ورود به آرامستان شهروندان حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در ادامه تاکید شد اگر افرادی از مصوبات سرپیچی کنند و نسبت به موارد ذکر شده بی توجهی نشان دهند موارد به کلانتری شهر حسن آباد گزارش  داده خواهد شد  و کلانتری با پشتوانه قضایی طبق قانون با این افراد برخورد خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.