سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 12:28 - چهارشنبه 14 خرداد 1393

عضو صنف کشاورزی در جشن احیاگران زاینده رود گفت:

حضور کشاورزان در ساماندهی رودخانه تحقق شعار ما می توانیم بود

عضو صنف کشاورزی در جمع کشاورزان گفت: تلاش کشاورزان در لایروبی و بسترسازی رودخانه نمونه ای از هم بسیج نیروهای مردمی در تحقق کلمه ی مامیتوانیم بود.

به گزارش اصفهان شرق: جشن بزرگ احیای زاینده رود با حضور کشاورزان و مسءولین استانی در مسجدالنبی شهر زیار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کاظم محمدی عضو صنف کشاورزی با اشاره به بحث اشتعال و مشکلات تونل بهشت آباد به طرح جمع آوری پساب اشاره و اظها داشت: با جمع آوری پساب می توان 4000 لیتر پساب جمع آوری کرد و ستلانه 120 میلیون مترمکعب آب را به سفره های زیر زمینی شرق اصفهان انتقال داد.

در ادامه احمدی عضو دیگر صنف کشاورزی با اشاره به مشکلات کشاورزان در چند سال اخیر افزود: امروز در جمع کشارزانی هستیم که با بسیج همدیگر کلمه ی ما میتوانیم را به اثبات رساندند، کسانی که نزدیک به 14 سال خشکسالی همه چیز را از دست داده اند و اکثرا در سن کهولت به سر میبرند.

وی در ادامه با ذکر حقابه به حق کشاورزان گفت: حدود سه سال پیش وقتی صحبت از حقابه می شد کسی قبول نداشت ولی در حال حاضر با تثبیت حقابه ها در شورای عالی آب وزیر نبرو در رابطه با روند پیگیری موضوع به اصفهان سفر کردند.

عضو صنف کشاورزی با اشاره به جمع آوری 500 پمپاژ اب در مسیر رودخانه و بالا دست از مسءولین خواست تا توجه ویژه به امر ساماندهی رودخانه به جهت سرعت بخشیدن به کار بستر سازی رودخانه داشته باشند.

وی در پایان مطالب خود اظهار امیدواری کرد تا با پساب رها شده در رودخانه بتوان محصولات مرتبط را کشت کرد و بهره مناسبی از پساب برد.
در ادامه مراسم میر محمد صادقی و فرماندار هر یک به بیان مطالب پیرامون پرداختند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.