سرویس: غیر تولیدی 15:17 - جمعه 02 آبان 1399

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

جمهوری اسلامی ایران، سفیر آمریکا در بغداد و تعدادی از مقامات رژیم این کشور را که در ترور مجرمانه سردار سلیمانی دست داشته‌اند، تحریم کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی از تحریم سفیر واشنگتن در بغداد و چند مقام آمریکایی دیگر خبر داد.

«سعید خطیب‌زاده» در این خصوص نوشت: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده در عراق در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه، در ترور مجرمانه سردار سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ملت ما نقشی محوری داشته است. امروز ایران او و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در این اقدامات نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

وی تاکید کرد: اقدامات ضدایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

او در این توییت تصویری از بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحریم این افراد را منتشر کرد.

 

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، بهانه تحریمی ایرج مسجدی ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است. نهاد آمریکایی در بیانیه خود از آقای مسجدی به عنوان یکی از مشاوران نزدیک سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده و نوشته ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های سپاه قدس در عراق بازی کرده‌اند.

دولت آمریکا علاوه بر تحریم سفیر ایران، در بیانیه‌ای جداگانه از اعمال تحریم‌های جدید علیه چند نهاد ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا در حالی کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کند که از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.