اصفهان شرق

شیب ملایم کاهش بستری‌شدگان کرونایی در اصفهان

کدخبر: 204834
1399/07/26 در ساعت 09:22

به گزارش اصفهان شرق؛ طاهره چنگیز در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با بیان این‌که افزایش تجمع‌ها و ترددها می‌تواند به انتشار ویروس کمک کند، اظهار داشت: تعداد موارد بستری در استان اصفهان در سه روز اخیر افزایش پیدا نکرده است و حتی یک شیب خیلی ملایم کاهش را مشاهده می‌کنیم که امیدوار هستیم که این شیب کاهشی پایدار بماند و بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در موارد جدید شناسایی شده، عمده آن را افراد بدون علامت یا دارای علامت خفیف هستند.

وی همچنین تصریح کرد: استان اصفهان در موج دوم کرونا قرار دارد در حالی که کشور سه موج داشته است؛ در اصفهان بعد از موج اول افزایش شدیدی را نداشتیم تا شهریور ماه که موج دوم شروع شد.

چنگیز خاطرنشان کرد: موارد تست مثبت کرونا در اصفهان زیاد است اما اکثر موارد بستری نمی‌شوند و در منزل مراقب می‌شوند؛ نکته مهم این است که اگر این افراد از سایرین جدا نشوند و اصول قرنطینه را رعایت نکنند، ممکن است سایر افراد خانواده را نیز مبتلا کنند و افراد بیشتری نیاز به بستری شدن پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: علی‌رغم این‌که تعداد بستری‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، اگر افرادی که تست مثبت دارند مراعات نکنند، ممکن است موج بعدی را به همین دلیل داشته باشیم.

وی در پایان گفت: خانم‌های باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد حساس به محل‌های تجمعات نروند چون اگر مبتلا شوند عوارض و ناتوانی‌های بیشتری را خواهند داشت.

انتهای پیام/