اصفهان شرق

بررسی بازار میوه‌های خوش‌رنگ پاییزی در اصفهان

کدخبر: 204737
1399/07/25 در ساعت 13:32

به گزارش اصفهان شرق؛ با رسیدن به اواخراولین ماه از فصل پاییز کم کم میوه‌های رنگارنگ این فصل از نوبرانه بودن خارج شده و در میوه‌فروشی‌ها بیشتر عرضه می‌شود.

بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در پایان این هفته هر کیلوگرم خرمالو بین ۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰ و خرمالوی ممتاز کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت زده شد درحالی که ابتدای مهرماه قیمت این محصول بالای ۱۰ هزار تومان بود.

نان و پنیر و گلابی، صبحانه لاکچری

هر ساله در این فصل مردم استان اصفهان برای خرید انار به شهرضا می‌رفتند تا ضمن زیارت امام‌زاده شاهرضا (ع) انار مورد نیاز خانواده برای تهیه رب انار و مصرف روزانه خودشان را خریداری کنند اما امسال با شیوع بیماری کرونا این سفرها منتفی شده است، هر کیلو انار در میدان میوه و تره‌بار از ۴۰۰۰ هزار تومان تا ۷۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد. گلابی از میوه‌های پاییز است که بیشتر در وعده صبحانه و همراه با نان و پنیر خورده می‌شود اما با قیمت‌ بالای این میوه از ۱۲ هزار تومان تا ۲۷ هزار تومان در میدان میوه و قیمت ۱۴ تا ۳۳ هزار تومانی در خرده‌فروشی‌ها به نظر می‌رسد نان و پنیر و گلابی را باید صبحانه‌ای لاکچری دانست، ناگفته نماند که قیمت گلابی ممتاز به ۴۲ هزار تومان نیز می‎‌رسد.

هر کیلوگرم بلال نیز در بازار میوه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ قیمت زده شد و قیمت بلال مکزیکی کیلویی ۶۰۰۰ تومان بود. پاییز فصل فرآوری محصولات خوراکی از میوه‌ها است و مربای به از همین گروه محصولات به شمار می‌رود، در بازار میوه و تره‌بار اصفهان هر کیلوگرم به بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد و قیمت هر کیلو به ممتاز نیز ۱۰ هزار تومان بود.

قیمت هر کیلوگرم گردوی تازه به صورت عمده‌فروشی روز گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و گردو ممتاز ۲۷ هزار تومان بود، پوست‌کنی و خشک کردن گردو یکی دیگر از برنامه‌های خانواده‌های اصفهانی در هفته‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/