سرویس: غیر تولیدی 13:32 - جمعه 25 مهر 1399

بررسی بازار میوه‌های خوش‌رنگ پاییزی در اصفهان

با رسیدن به اواخراولین ماه از فصل پاییز کم کم میوه‌های رنگارنگ این فصل از نوبرانه بودن خارج شده و در میوه‌فروشی‌ها بیشتر عرضه می‌شود اما قیمت برخی محصولات هم‌چنان بالاست.

به گزارش اصفهان شرق؛ با رسیدن به اواخراولین ماه از فصل پاییز کم کم میوه‌های رنگارنگ این فصل از نوبرانه بودن خارج شده و در میوه‌فروشی‌ها بیشتر عرضه می‌شود.

بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در پایان این هفته هر کیلوگرم خرمالو بین ۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰ و خرمالوی ممتاز کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت زده شد درحالی که ابتدای مهرماه قیمت این محصول بالای ۱۰ هزار تومان بود.

نان و پنیر و گلابی، صبحانه لاکچری

هر ساله در این فصل مردم استان اصفهان برای خرید انار به شهرضا می‌رفتند تا ضمن زیارت امام‌زاده شاهرضا (ع) انار مورد نیاز خانواده برای تهیه رب انار و مصرف روزانه خودشان را خریداری کنند اما امسال با شیوع بیماری کرونا این سفرها منتفی شده است، هر کیلو انار در میدان میوه و تره‌بار از ۴۰۰۰ هزار تومان تا ۷۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد. گلابی از میوه‌های پاییز است که بیشتر در وعده صبحانه و همراه با نان و پنیر خورده می‌شود اما با قیمت‌ بالای این میوه از ۱۲ هزار تومان تا ۲۷ هزار تومان در میدان میوه و قیمت ۱۴ تا ۳۳ هزار تومانی در خرده‌فروشی‌ها به نظر می‌رسد نان و پنیر و گلابی را باید صبحانه‌ای لاکچری دانست، ناگفته نماند که قیمت گلابی ممتاز به ۴۲ هزار تومان نیز می‎‌رسد.

هر کیلوگرم بلال نیز در بازار میوه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ قیمت زده شد و قیمت بلال مکزیکی کیلویی ۶۰۰۰ تومان بود. پاییز فصل فرآوری محصولات خوراکی از میوه‌ها است و مربای به از همین گروه محصولات به شمار می‌رود، در بازار میوه و تره‌بار اصفهان هر کیلوگرم به بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد و قیمت هر کیلو به ممتاز نیز ۱۰ هزار تومان بود.

قیمت هر کیلوگرم گردوی تازه به صورت عمده‌فروشی روز گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و گردو ممتاز ۲۷ هزار تومان بود، پوست‌کنی و خشک کردن گردو یکی دیگر از برنامه‌های خانواده‌های اصفهانی در هفته‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.