سرویس: غیر تولیدی 20:24 - جمعه 25 مهر 1399

آکسیوس: بحرین از بیم انتقادات داخلی با اسرائیل «معاهده» امضا نمی‌کند

منابع خبری امروز جمعه گزارش داده‌اند بحرین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه سندی در راستای توافق سازش امضا می‌کنند اما این سند «معاهده» نخواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ منابع خبری امروز جمعه گزارش داده‌اند توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه امضا خواهد شد.

مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی به پایگاه «آکسیوس» گفته‌اند اسرائیل و بحرین روز یکشنبه «بیانیه مشترکی برای برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» امضا خواهند کرد.

طبق این گزارش، سندی که روز یکشنبه امضا خواهند شد بر خلاف سند امضا شده میان اسرائیل و امارات متحده عربی یک معاهده کامل نخواهد بود.

منابع مطلع از گفت‌وگوهای پشت پرده می‌گویند بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود. بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقادهای داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت کنند.

این بیانیه مشترک با حضور «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و یک مقام کاخ سفید توسط مقام‌های ارشد اسرائیلی و بحرینی امضا خواهد شد.

منابع آگاه گفته‌اند این بیانیه مشترک شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اسرائیل و بحرین اقدام به برقراری روابط کامل دیپلماتیک خواهند کرد، در پایتخت‌هایشان سفارتخانه بازخواهند کرد و سفیر تعیین خواهند کرد.
  • تل‌آویو و منامه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر انجام نخواهند داد و از انجام این اقدامات در خاک خود توسط طرف‌های ثالث جلوگیری خواهند کرد.
  • دو طرف به همزیستی با یکدیگر و آموزش برای صلح متعهد خواهند شد.
  • دو طرف اقدام به امضای توافقاتی در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، هوانواردی، گردشگری، تجارت، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.