سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:23 - سه شنبه 22 مهر 1399

طوفان «خان طومان» در شبکه‌های اجتماعی/ 151 هزار پست در ستایش اقتدار مدافعان حرم

بازگشت سرخ شهدای خان طومان این با طوفان همراه بود. طوفان آنهایی که دلشان پیش شهدای خان طومان بود و در شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۱۵۱ هزار پست حماسه اقتدار و مظلومیت این شهدا را به شهدای غواص پیوند زدند.

به گزارش اصفهان شرق، از سال ۹۵ نامش را شنیدیم؛ #خان_طومان و شهدایش نماد ایستاده رفتن هستند؛ شهدایی که در پی سوءاستفاده تکفیری‌ها از فرصت ایجاد شده از آتش‌بس کوتاه و بمباران ناجوانمردانه منطقه، آسمانی شدند.

حالا ۴ سال گذشته و فرزندان وطن دوباره خبرساز شدند، چند ماه قبل پیکر یکی از فرمانده‌هانشان آمد و حالا شهدایی که می‌آیند تا بار دیگر جریان بسازند و یادآوری کنند دشمن همیشه ناجوانمرد است و غیرقابل‌اعتماد.

اما این بازگشت سرخ این بار با طوفان همراه بود. طوفان آنهایی که دلشان پیش شهدای خان طومان بود و در شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۱۵۱ هزار پست،حماسه اقتدار و مظلومیت این شهدا را به شهدای غواص  پیوند زدند.

در همین رابطه «معصومه نصیری» مدرس سواد رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، اعداد و ارقام قابل توجهی ارائه کرد و گفت: تا این لحظه رصد دیتاک در سه بستر توییتر، اینستاگرام و تلگرام نشان می‌دهد کاربران هشتگ #قهرمانان_وطن را در مجموع بیش از ۶۳ هزار بار مورد استفاده قرار دادند.

سنگ تمام توییتری‌ها

وی ادامه داد: کاربران توییتر با ۱۳۳.۵ هزار پست، ۱۱۳.۴ هزار ریتوییت و ۳۱۶ هزار لایک، حدود ۶۰هزار بار استفاده از هشتگ #قهرمانان_وطن، ۱۷ هزار بار استفاده از هشتگ #شهدای_خان_طومان، نزدیک به ۹.۵ هزار بار استفاده از هشتگ #کبوتران_حرم، ۴۹۷۵ بار استفاده از هشتگ #شهید_محمدبلباسی و ۱۸۸۵ بار استفاده از هشتگ #خان_طومان، موضوع بازگشت پیکر شهدا را مورد توجه قرار دادند.

نصیری همچنین تاکید کرد که «از شام بلا شهید آوردند» محبوب‌ترین توییت با ۳۳۰۰ لایک و ۶۰۵ ریتوییت بوده است.

قدرشناسی اینستاگرامی‌ها

وی ادامه داد: کاربران اینستاگرام با بیش از ۵.۵ هزار پست که شامل ۲۶۰۰ ویدیو، ۲۳۰۰ عکس، ۶۵۳ پست اسلایدی، بیش از ۳۵۲ هزار لایک و حدود ۱۰ هزار کامنت بوده است، بیشتر موضوع «شهادت» و «ادای دین به شهدا» را مورد توجه قرار دادند.

وی افزود: هشتگ‌های #شهدای_مدافع_حرم ۱۸۱۳، #شهید ۱۶۶۴، #شهدا ۱۵۲۳، #شهدا_شرمنده‌ایم ۱۴۳۶ و #قهرمانان_وطن ۱۳۶۸ بار توسط کاربران این بستر مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین توییت حجت الاسلام پناهیان با متن «ما از مرگ می‌ترسیم چون پایان یافتن فرصت حیات را دوست نداریم. تنها راه جاودانه شدن و زنده ماندن شهادت است. شهدا بهتر از ما در حال زندگی هستند» با بیش از ۴۱ هزار لایک و ۴۳۰ کامنت مورد توجه‌ترین مطلب اینستاگرام بوده است.

استقبال تلگرامی‌ها از خبر بازگشت شهدا

نصیری همچنین به آمار کاربران تلگرام اشاره کرد و گفت: کاربران تلگرام موضوع بازگشت پیکر شهدای خان طومان را با ۱۱.۱ هزار پست که اکثرا تولید شده توسط مخاطبان بوده و با بیش از ۱۷ میلیون بازدید مورد توجه قرار دادند که تعداد ۵۴۰۰ عکس و ۲۸۰۰ ویدیو نشان می‌دهد تصاویر بیش از متن‌ها در فضای این بستر تولید و منتشر شده است.

وی اظهارداشت: هشتگ‌های پرکاربرد تلگرام #شهدای_خان_طومان، #قهرمانان_وطن و #شهید_محمد_بلباسی بوده است. ضمن اینکه تلگرامی‌ها خبر انتشار یافته توسط خبر فوری درباره شناسایی پیکر هفت شهید مدافع حرم در سوریه را با بیش از ۱۸۱ هزار بار بازدید بیش از سایر محتواها مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.