سرویس: غیر تولیدی 15:32 - دوشنبه 21 مهر 1399

لاری عنوان کرد؛

آثار روانی ویروس کرونا/ افزایش اضطراب و استرس مردم

سخنگوی وزارت بهداشت، از آثار ویروس کرونا بر سلامت روان جامعه گفت.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به آثار مخرب ویروس کرونا بر سلامت روان افراد اشاره کرد و افزود: در ماه‌های اخیر جهان در حال گذار از یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهم‌ترین تبعات همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ عوارض روانشناختی به جا مانده از آن است.

وی گفت: بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضطراب شدید و غیر طبیعی ابتلاء به بیماری، تشدید نشانه‌های وسواس شستشو، انزوای شدید، استرس مزمن و اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی کرونا رو به رو هستند.

لاری ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۴۰۳۰ نسبت به دریافت راهکارهای کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری و ارتباط با مشاوران روانشناس جهت اخذ مشاوره رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی گفت: کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعین هستند. امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان امکان دسترسی تمامی شهروندان در همه سطوح اجتماعی و اقتصادی به این خدمات فراهم شود تا گامی مهم در جهت توسعه پایدار برداشته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه در موارد ابتلاء، بستری و مرگ و میر کرونا روبه رو هستیم. وضعیت فعلی بیماری در کشور نتیجه سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و… است. شکست بیماری مستلزم همکاری، وفاق ملی و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است. امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری شاهد شکست بیماری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.