سرویس: غیر تولیدی 13:17 - جمعه 18 مهر 1399

یک صدایی در بیان عشق به امام حسین(ع)؛

نمایندگان مجلس اصفهان به کمپین حب الحسین یجمعنا پیوستند +اسم و تصاویر

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام همزمان با روز اربعین حسینی هشتک #حب_الحسین_یجمعنا را ترند اول توئیتر کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مشتاقان زیارت حرم امام حسین علیه السّلام که امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا نتوانستند در همایش عظیم پیاده روی اربعین شرکت کنند، همزمان با اربعین حسینی با حضور در یک رویداد مجازی و توئیتری هشتک #حب_الحسین_یجمعنا را ترند اول این شبکه اجتماعی در سطح جهان کردند.

#حب_الحسین_یجمعنا که هشتک برگزیده دلدادگان اهل بیت و مسلمانان جهان برای ایام محرم و اربعین سال گذشته نیز بود، از حدود 10 روز پیش بین چند هشتک برتر توییتر زیان فارسی بود، با حرکت توییتری عاشقان امام حسین علیه السّلام که از شب اربعین آغاز شد در بین 10 هشتک داغ جهان قرار گرفت و نهایتاً از اولین دقایق روز اربعین به ترند اول جهان تبدیل شد.

بسیاری از فعالان انقلابی فضای مجازی که در سال‌های قبل به دلیل حضور در مراسم اربعین در عراق امکان نقش آفرینی در فضای مجازی در این ایام را نداشتند امسال فرصت پیدا کردند به جبران سال‌های گذشته در ترند شدن این هشتک سهیم شوند.

در استان اصفهان نیز فعالان فضای مجازی و اکانت‌های پرمخاطب این استان از این پویش مردمی حمایت کردند و با تولید یا بازنشر توئیت‌هایی به زبان‌های مختلف بین المللی با مضامین عاشقانه و عارفانه به این طوفان توئیتری پیوستند. جای سردار دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نیز در بین توئیت‌ها خالی نبود و همان گونه که نام سردار مقاومت پس از شهادتش در همه عرصه‌ها برکت بخشیده است، در این رویداد نیز نام وی در بین توئیت‌های بسیاری از کاربران عنوان شده بود.

برخی با انتشار تصاویر پیاده‌روی اربعین، برخی با انتشار مداحی‌های زیبایی همچون «به تو از دور سلام»، برخی با بیان غم فراغ اربعینی امسال، برخی با بیان دل نوشته‌های خود، برخی با جملات منطقی و تفکربرانگیز، برخی با جملات عاشقانه و احساسی و خلاصه هر کسی به قلم خود در کنار هشتک #حب_الحسین_یجمعنا برای جهانی شدن این هشتک توئیت زد.

***

اما حضور در این رویداد بین المللی تنها به کاربران عادی خلاصه نشد و بسیاری از نخبگان و مسئولان کشور نیز به این حرکت پیوستند. حجت الاسلام حسین میرزایی، مهدی طغیانی، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، عباس مقتدایی، الهام آزاد، پروین صالحی، زهرا شیخی، رحمت‌الله فیروزی پور، اصغر سلیمی، حسین محمدصالحی و ابوالفضل ابوترابی از جمله نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی بودند که در این طوفان توئیتری شرکت کردند.

توئیتر شبکه اجتماعی بین المللی است که به  دلیل ویژگی‌هایی که دارد از جمله تأیید هویت حساب اشخاص مشهور، محدودیت کاراکتر در درج مطلب و فضای متن-پایه معروف به فضای اجتماعی نخبگانی است و هشتک‌ها در آن دغدغه روز و لحظه هر منطقه و زبان را نشان می‌دهند.

جهانی شدن نام امام سوم شیعیان در آموزه‌های دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان گفت یکی از فلسفه‌های ضرورت پرداختن به اجتماع عظیم اربعین است و در کلام افرادی همچون حجت الاسلام علیرضا پناهیان آمده است چرا که زمان ظهور حضرت مهدی عجّل الله تعالی، آن حضرت خود را با نام فرزند امام حسین علیه السّلام مراجعه معرفی می‌کنند: «ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.