سرویس: غیر تولیدی 11:00 - سه شنبه 08 مهر 1399

اجرای نسخه الکترونیک، هزینه‌ها را جبران خواهد کرد

ناصحی گفت: اجرای نسخه الکترونیک قطعا کسورات را کم و هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: باید ساز و کار‌ها و زیرساخت‌های لازم برای انجام اقدامات موثر در کشور فراهم شود، ممکن است در مسائل اجرایی با توجه به زیرساخت‌های موجود در فرآیند کار مشکلاتی ایجاد شود که بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر به مرور و با تعامل برطرف خواهد شد به طوری که همکاری خوبی در زمینه آی‌تی با وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سایر بخش‌های مرتبط ایجاد شده است.

او افزود: نسخه الکترونیک یک تکلیف قانونی است و باید اجرایی و در کنار آن موانع برطرف شود. این موضوع نیازمند ایجاد روش‌ها و سامانه‌های جدید و اشراف کامل سازمان‌های مرتبط به بحث آی تی است.

ناصحی تصریح کرد: این قول را می‌دهیم که سامانه یکپارچه را با همکاری چند جانبه ایجاد کنیم. سازمان تامین اجتماعی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است تا در نهایت مشکلات را برطرف و اصلاحات لازم صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: روش‌های اجرایی تا بخش زیادی اصلاح شده است. ما در سازمان بیمه سلامت ایران قصد داریم که تعامل خوبی با مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها داشته باشیم و قصد نداریم فقط ستادی فکر کنیم بلکه نظرات و همکاری سایر مجموعه‌های مرتبط نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است. قطعا اگر همکاری چند جانبه و یکپارچه سازی سامانه ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بیمه سلامت، منابع محدودی دارد

او در خصوص مجوز داروخانه‌های جدید نیز گفت: بیمه سلامت منابع محدودی دارد به همین دلیل باید طوری عمل کنیم که هزینه‌ها را پوشش دهیم. تصمیم ما این است که با گفتگو و برخی شروط تعیین شده با تعدادی از مراکز جدید مثل داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها قرار‌داد داشته باشیم تا توزیع عادلانه‌ای در ارائه خدمت صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:  الکترونیکی شدن اقدامات بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. اجرای نسخه الکترونیک قطعا کسورات را کم و هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.