سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - سه شنبه 08 مهر 1399

سازمان جهانی بهداشت تست تشخیص کرونا در ۳۰ دقیقه را تایید کرد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: تست‌های تشخیص سریع ابتلا به کرونا نتایج را طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در همان محل آزمایش نشان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛  سازمان بهداشت جهانی در خبری جدید اعلام کرد آزمایشی که می‌تواند کووید ۱۹ را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد، ظرفیت تشخیص بیماران کرونایی در کشور‌های کم درآمد و متوسط را به طرز چشمگیری گسترش می‌دهد. قرار است تجهیزات این آزمایش در ۱۳۳ کشور کم توان توزیع شود.

این سازمان آزمایشی را تایید کرده است که با استفاده از آنتی ژن‌ها و پروتئین‌های ویروس، افراد مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کند. قیمت این تست ۵ دلار اعلام شده است. این آزمایش‌ از دقت پایین تری برخوردار هست، اما نسبتا سریع‌تر از تست‌های PCR افراد ناقل کرونایی را شناسایی می‌کند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت این برنامه را به عنوان خبر خوب در مبارزه با کووید ۱۹ ستود.

او ادامه داد: این آزمایش بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند و بسیار ارزان‌تر از سایر آزمایش‌ها است. از این آزمایش‌ها می‌توان در مناطق کم توان و فقیر استفاده کرد تا جلوی گسترش بیشتر ویروس کرونا را گرفت.

آدهانوم گفت: اما برای تهیه تجهیزات این آزمایش و توزیع آن بین کشور‌های کم توان باید منابع مالی خوبی پیدا کرد که حدود ۶۰۰ میلیون دلار نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.