سرویس: غیر تولیدی 07:44 - پنجشنبه 10 مهر 1399

اشباع بیمارستان امام خمینی (ره) با مبتلایان به کرونا

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: تخت‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده، به شدت پُر شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن اعلام تکمیل ظرفیت این مرکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی از تلاش‌های کادر درمان برای فعالیت در دو جبهه برای اراده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و بیماران غیرکرونایی تقدیر کرد.

صادق نیت گفت: وظیفه ما خدمت شبانه‌روزی به مردم است. حجم مراجعات به بیمارستان امام خمینی (ره) که از اصلی‌ترین مراکز برای بستری بیماران کرونایی است، به شدت افزایش پیدا کرده است. تخت‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده، به شدت پر شده است. در عین حال چندین بخش جدید به بخش‌های کرونا اضافه کردیم که بخش‌های جدید تجهیز و تکمیل شده است.

او ادامه داد: در این بین بیماران مبتلا به بیماری‌های خطرناک اعم از سرطان و سایر بیماری‌ها همچنان به این مرکز درمانی اعتماد کرده و مراجعه می‌کنند. متاسفانه در موج اول و دوم این نکته را شاهد بودیم که بسیاری از این افراد که بیماری‌های خطرناکی دارند، فوت می‌کنند.

کادر درمان، فشار روانی زیادی را تحمل می‌کند

صادق نیت با اشاره به تلاش‌های کادر درمان در دو جبهه بیماران کرونایی و غیرکرونایی بیان کرد: پرسنل ما حجم زیادی از خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند. مسئله‌ای که بیشتر از هر چیزی پرسنل ما را آزار می‌دهد، دیدن سِیر بیماری برای بیمارانی است که با حال عمومی خوب مراجعه می‌کنند و به سرعت حال آن‌ها وخیم و فوت می‌کنند. این مسئله هم برای خانواده و هم کادر درمان عذاب آور و علاوه بر فشار کاری، فشار روانی بسیاری را متحمل کادر درمان می‌کند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزود: در حال حاضر این بیمارستان با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمت است، اما اگر این مسیر ادامه پیدا کند، امکانات جوابگوی مراجعان نخواهد بود و ما به این مرحله نزدیک هستیم.

 خطر کرونا برای افراد با سنین بالا بیشتر است

او با تاکید بر خطر کرونا برای افراد با سنین بالا، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، فشار خون و چاقی گفت: مسیر بدحالی کرونا برای این افراد روند سریع‌تری دارد، اما در این بین جوانان ۲۵-۲۰ سال هم از مراجعان ما را تشکیل می‌دهند که با شدت حمله ویروس و تاثیر آن در بدن میزبان و علی رغم تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان فوت می‌کنند.

صادق نیت تصریح کرد: کم توجهی و ساده انگاری و یا خستگی مردم از مقابله و پیشگیری از کرونا باعث آغاز موج سوم می‌شود و این موج با توجه به اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملو از بیماران بستری شده و تحت مراقبت هستند، نگران کننده‌تر شده و در نتیجه با فاجعه سنگینی مواجه خواهیم شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.