سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:10 - پنجشنبه 10 مهر 1399

مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰ را از چه زمانی شروع کنیم؟

یک مشاور تحصیلی و کنکور به بیان توضیحاتی درباره زمان شروع مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰ و اقداماتی که باید در این مسیر انجام داد، پرداخت.

به گزارش اصفهان شرق؛ افشین مسافری، مشاور تحصیلی و کنکور درباره زمان شروع به مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰، گفت: قوانین شروع مطالعه برای کنکور به قدری مهم است که اگر اشتباه انجام شود و آموزش‌های لازم را ندیده باشید بدون شک اشتباهاتی انجام خواهید داد که هزینه‌های زیاد مادی و غیر مادی برایتان در پی خواهد داشت.

قدم اول؛ انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب

مسافری در ادامه بیان کرد: اولین نکته جهت مطالعه برای کنکور انتخاب منبع مناسب برای هر درس است؛ یعنی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و تست که متناسب با سطح علمی شما باشد. به عنوان مثال ممکن است یکی از دوستانتان در درسی مانند فیزیک یا شیمی با یک منبع خاص از یک انتشارات پر فروش، پیشرفت خوبی کرده باشد، اما این دلیل قابل قبولی نخواهد بود که اگر شما هم از همان انتشارات کتاب تهیه کنید حتما به موفقت می‌رسید.

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: داوطلب باید منبعی متناسب با سطح علمی خود پیدا کند تا موفق شود. پس اگر سطح متوسطی دارید از منابع متوسط و اگر سطح بالایی دارید از منابع با کیفیت بالا استفاده کنید. اگر هم چندین سال از کنکور دور بودید منابع بسیار سبک تری را انتخاب کنید تا به تدریج خودتان را به سطوح بالاتر برسانید.

مسافری در ادامه با اشاره به اینکه نکته مهم در انتخاب منبع مناسب برای یک درس، مشورت با معلم همان درس است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان در آموزشگاه‌های کنکور ثبت نام می‌کنند و یا از کتب کمک آموزشی دیگر کمک می‌گیرند بهتر است در این راه به گفته‌های معلم خود توجه کنند، زیرا معلم علاوه بر اینکه از سطح علمی دانش آموزِ خود آگاه است، متناسب با روش تدریس خود دانش آموز را راهنمایی خواهد کرد.

ثبت نام در آزمون‌های آزمایشی

او در ادامه گفت: برای آزمودن خود، دانش آموزان دو راه پیش رو دارند. راه اول شرکت در آزمون‌های آزمایشی و استفاده از برنامه ریزی این آزمون‌ها است که در این حالت آزمون‌های متفاوت مباحثی را برای دانش آموزان مشخص می‌کنند و سرانجام از همان مباحث آزمون می‌گیرند. دانش آموزانی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند دیگر نیازی نیست نگران باشند، زیرا پیش نیاز‌ها در این آزمون‌ها رعایت شده است.

درس خواندن بدون آزمون آزمایشی در خانه

مسافری بیان کرد: راه دوم به گونه‌ای است که دانش آموزان خودشان درس می‌خوانند و فعلا در آزمونی شرکت نمی‌کنند، در این حالت بهترین راه حل استفاده از پیش نیاز‌ها است؛ یعنی در ابتدا از مباحث ساده و سبک‌تر شروع کرده سپس مراحل و مباحث سنگین‌تر و دشوار‌تر را در پیش بگیرند.

این مشاور تحصیلی یادآوری کرد: نکته‌ای که دانش آموزان باید به آن توجه کنند ابتدا مطالعه پیش نیاز‌ها و سپس مباحث سنگین‌تر است.

مسافری در ادامه درباره زمان شروع به مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: پس از یک استراحت کوتاه و فراموش کردن کنکور ۹۹  از همین حالا یعنی مهر ماه باید مطالعه برای کنکور شروع کرد. اولین قدم برای کسب پیروزی، درس گرفتن از شکست‌های گذشته است.

او در پایان گفت: کنکور ۹۹ با تمام خوب و بدش به پایان رسید و برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ بعد از یک استراحت ۱ ماهه باید مجددا شروع به مطالعه کرد. دانش آموزانی هم که سال اول کنکورشان است باید از هم اکنون مطالعه برای کنکور را آغاز کنند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.