سرویس: غیر تولیدی 14:35 - چهارشنبه 09 مهر 1399

پاییزی کم باران و آلوده برای اصفهان/ هوا سردتر می‌شود

معاون توسعه پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پاییز امسال بارندگی‌هایی کمتر از حد نرمال خواهیم داشت و حتی بارندگی‌های زمستان نیز جبران‌کننده کمبود ذخائر آبی نخواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ نوید حاجی بابایی معاون توسعه پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: معمولاً بارش‌های موثر پاییزی هرسال از ۱۵ آبان ماه آغاز می‌شود، اما با توجه به وضعیت جوی، امسال با تاخیر بیشتری شاهد بارندگی‌های پاییزه در استان اصفهان خواهیم بود.

او افزود: امسال، بارش‌های پاییزی در اکثر مناطق استان اصفهان به‌خصوص نیمه غربی، جنوبی و سرچشمه‌های زاینده رود، نسبت به بلند مدت و حتی سال گذشته کمتر خواهد بود که این عامل باعث تشدید شرایط خشکسالی برای منابع و ذخائر آبی استان می‌شود.

معاون توسعه پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها در فصل پاییز گفت: با توجه به کمرنگ شدن فعالیت‌های بارشی در فصل پاییز و از طرفی سردتر شدن بیش از حد معمول هوا به‌خصوص در ساعات ابتدایی روز در اکثر مناطق به ویژه در مرکز و نیمه شرقی استان، شرایط به گونه‌ای است که شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.

او برای زمستان امسال شرایط بارشی مناسب‌تری نسبت به پاییز پیش بینی کرد و گفت: بارش‌ها در فصل زمستان و در ماه‌های بهمن و اسفند چشمگیرتر خواهد بود، اما این بارندگی‌ها جبران‌کننده کم بارشی‌های پاییز برای ذخائر و منابع آبی استان اصفهان نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.