سرویس: اجتماعی 15:34 - چهارشنبه 09 مهر 1399

انتخاب شهردار جدید شاهین شهر

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت: اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، “احمدرضا پری تبار ” را با حداکثر آرا به عنوان شهردار شاهین شهر انتخاب کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در جلسه فوری شورای اسلامی شهر شاهین شهر با موضوع انتخاب شهردار جدید این شهر، احمدرضا پری‌تبار، با ۷ رأی موافق شهردار شد. او پیش از این سرپرست شهرداری شاهین شهر بود.

مرداد امسال، مهرداد مختاری عضو فعلی شورای دوره پنجم به عنوان شهردار جدید شاهین شهر انتخاب شده بود. پیش از این حمیدرضا فرهنگ سکان هدایت مدیریت شهری شاهین شهر را بر عهده داشت که از سمت خود توسط اعضای پنجمین دوره شورای شهر برکنار شده و سرپرستی شهرداری برعهده احمدرضا پری تبار بود.

علیرضا جهانگیری رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت: در عمل به وظایف نظارتی شورا و پاسخ به نامه‌های سازمان بازرسی، سوالاتی توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر از حیث وظایف قانونی شهردار در صحن شورا مطرح شد که با توجه به غیبت شهردار در جلسه رسمی، پاسخ سوالات ایشان به‌صورت کتبی در صحن قرائت شد، اما اعضای شورا از جوابیه ارسالی قانع نشدند.

او افزود: در پی اتفاق فوق، در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و با رأی اکثریت، اعضا تصمیم به برکناری شهردار و واگذاری موقت این پست به سرپرست جدید گرفتند که قطع به یقین در اتخاذ این تصمیم، منافع شهر و شهروندان لحاظ شد.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در ارتباط با متن ماده ۸۳ قانون مقررات شهرداری و شوراها، گفت: چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد و در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سوال را به صورت کتبی به شهردار ابلاغ می‌کند و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از آن، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال است.

او ادامه داد: چنانچه شهردار از حضور، استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری با امضای حداقل یک سوم اعضای شورا موضوع دوباره به صورت استیضاح ارائه می‌شود و شورای اسلامی شهر پس از طرح سوال یا سوالات و پاسخ شهردار رای موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با دو سوم کل اعضاء رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

پری تبار بعد از حمید عشقی، حمیدرضا فرهنگ و مهرداد مختاری، چهارمین شهردار شاهین‌شهر در دوره پنجم شورای شهر است.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.